26 квітня в Україні спостерігається масштабний збій цифрових сервісів: не працює застосунок “Дія”, виникли проблеми з оплатою банківськими картками, Google Pay, Apple Pay, а також з платіжними терміналами в багатьох закладах і сервісах.
У Києві користувачі зранку повідомляли про неможливість оплатити проїзд у метро карткою. У столичній мерії підтвердили наявність технічних проблем у банку, який обслуговує ці платежі, – йдеться про “Ощадбанк”.
Скарги на перебої з оплатою надходять і з відділень “Нової пошти”, де не функціонує розрахунок картками. У компанії підтвердили, що тимчасово не працюють деякі сервіси та пов’язали це з “труднощами на стороні підрядника”.
Народний депутат Олександр Федієнко повідомив, що, ймовірно, стався збій на “дуже великому інфраструктурному об’єкті”, який обслуговує фінансові установи та поштових операторів. Він порадив користувачам мати при собі паперові документи.
Згодом засновник “Монобанку” Олег Гороховський заявив, що причина інциденту – хакерська атака на один з ключових дата-центрів. Саме це, за його словами, призвело до відключення “Дії” та платіжних сервісів по всій країні.
Водночас у пресслужбі “Дії” заявили, що технічні неполадки спричинені оновленням у дата-центрі.
Станом на цей момент триває відновлення систем, а користувачам радять тимчасово утриматися від проведення електронних розрахунків або користуватися готівкою.
Пізніше стало відомо, що збій виник через проблеми із живленням у хмарного провайдера De Novo, на якому хостяться ці сервіси.
Основна причина збою – відключення світла у дата-центрі.
За словами CMO De Novo Дмитра Бахмацького, мова про кібератаку на дата-центр не йде, проблеми виникли під час заміни джерел безперебійного живлення.