Економіка

Yle: Росія розширює завод з виробництва бомбардувальників

Бомбардувальник Ту-160, який в НАТО називають Blackjack / Фото Alamy Stock Photo
Бомбардувальник Ту-160, який в НАТО називають Blackjack / Фото Alamy Stock Photo

Росія продовжує розширювати Казанський авіаційний завод, де виробляються всі російські бомбардувальники. Згідно зі супутниковими знімками, отриманими фінським мовником Yle, взимку там збудували великі виробничі корпуси, а територія підприємства й надалі збільшується.

Найбільша з нових будівель сягає приблизно 320 метрів у довжину і має площу близько 19 тисяч квадратних метрів — це як три футбольних поля. Модернізація заводу оцінюється приблизно в мільярд євро. Її мета — наростити власне виробництво літаків як для військової, так і для цивільної авіації.

Водночас, як зазначають експерти, через санкції та нестачу робочої сили завод стикається зі значними труднощами й не виконує план у визначені терміни. Казанське підприємство особливо важливе для виробництва та модернізації стратегічних бомбардувальників, зокрема тих, що здатні нести ядерну зброю. Саме такі літаки були пошкоджені або знищені в червні під час української атаки дронів «Павутина».

Казанський авіазавод — єдиний у РФ, що може компенсувати втрати стратегічних бомбардувальників. На супутникових знімках видно, як змінилася територія заводу за рік. Розширення має завершитися наприкінці 2026 року.

«На знімках чітко видно нові виробничі площі. Але це не вирішує системних проблем російської авіапромисловості», — зазначає військовий експерт Марко Еклунд. Він понад 20 років стежить за російськими збройними силами й раніше працював у військовій розвідці Фінляндії.

Росія більше не отримує західні пасажирські літаки та не має можливості обслуговувати старі, а власних сучасних моделей для цивільного й військового секторів не спромоглася створити.

Зараз завод випускає й модернізує бомбардувальники Ту-160М і будує нові Ту-160М2, однак темпи низькі: торік передали лише два нові Ту-160М2 і два Ту-160М. Також модернізують старі Ту-22М3, які запускають крилаті ракети по Україні. Ці літаки базуються на аеродромі Борисоглібськ.

Щодо цивільної авіації, то тут справи ще гірші: завод випускає Ту-204 і планує робити нові Ту-214, але цьогоріч майже готовий лише один такий літак — останній, у якому використано західні комплектуючі. Загалом замовлено 23 Ту-214 для російських авіакомпаній, які не можуть більше отримати нові борти від західних виробників.

«До санкцій серійне виробництво не було потрібне, а тепер саме санкції обмежують розвиток власних потужностей», — пояснює Еклунд. За даними Yle, Росія намагалася обійти обмеження й купувала західні запчастини на мільярд євро, однак тепер це дедалі складніше.

Ту-214 також використовують міноборони РФ, ФСБ і спеціальний авіазагін «Росія», який перевозить топпосадовців. Ці замовники мають пріоритет, тому авіакомпанії постійно стикаються із затримками поставок. Навесні «Аерофлот» навіть погрожував скасувати контракти через проблеми з виробництвом, але експерти впевнені: проект Ту-214 уже не згорнуть — у нього вкладено надто багато держкоштів.

У Росії існує політичний тиск використовувати саме російські літаки, але Мінпромторг визнає їхню надмірну дорожнечу. Попри розширення Казанського заводу, проблем у виробництві не меншає. Місцеві медіа іронізують: можливо, лише онуки казанців колись полетять на новенькому Ту-214.


ТОП-новини

Останні новини

усі новини
Gambling