Економіка

        ЄС продовжив “транспортний безвіз” з Україною до 2026 року

        Метою угоди називається зміцнення торговельних зв'язків України з ринком ЄС та полегшення її доступу на світові ринки / Фото RFE/RL
        Метою угоди називається зміцнення торговельних зв'язків України з ринком ЄС та полегшення її доступу на світові ринки / Фото RFE/RL

        Угоду про лібералізацію вантажних перевезень між Євросоюзом і Україною продовжено до 31 грудня 2025 року. Про це сторони повідомили в четвер, 10 квітня. У прес-релізі, опублікованому на офіційному сайті Єврокомісії. Метою цієї угоди, що передбачає безперешкодний транзит українського транспорту через країни ЄС, називається зміцнення торговельних зв’язків України з ринком ЄС і полегшення її доступу на світові ринки.

        У Брюсселі звернули увагу, що з моменту введення угоди в дію 29 червня 2022 року обсяг торгівлі між Україною та ЄС з використанням автотранспорту значно збільшився, що «пішло на користь економікам обох сторін»: «З моменту набрання угодою чинності імпорт ЄС з України автомобільним транспортом збільшився на 42% за обсягом та на 28% за вартістю, а експорт з ЄС до України зріс на 37% за обсягом та на 50% за вартістю. Таке розширення торгівлі підкреслює ефективність Угоди в розвитку економічного співробітництва між ЄС та Україною».

        За даними Єврокомісії, обсяг експорту з України до країн ЄС збільшився більш ніж на 200 тисяч тонн, і на стільки ж зріс український імпорт з Євросоюзу.

        Реклама
        Реклама

        Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль назвав «транспортний безвіз», угоду про який зараз продовжено вже вчетверте, «частиною секторальної інтеграції України до Європи» і передумовою членства країни в Євросоюзі.

        Євросоюз скасував обов’язкові дозволи на в’їзд до ЄС для українських вантажівок після повномасштабного вторгнення Росії в Україну з метою підтримки української економіки. Спочатку захід діяв один рік, згодом його кілька разів продовжували. Привілеї для українських далекобійників викликали протести їхніх колег у Східній Європі, зокрема у Словаччині та Польщі.


        Реклама
        Реклама

        ТОП-новини

        Останні новини

        усі новини
        Exit mobile version