До березня наступного року Toyota поставить на ринок одну зі своїх найпопулярніших моделей з власною операційною системою. Таким чином найбільший світовий автовиробник намагається наздогнати Tesla та китайських конкурентів, які випереджають його в розробці програмного забезпечення, пише Financial Times.
Внутрішня система, відома як Arene, буде надавати бездротові оновлення, щоб допомогти водіям у таких маневрах, як утримання смуги руху та паркування, а також мультимедійні та розважальні функції. Вона дебютує в спортивному позашляховику RAV4 наступного покоління.
Програмна платформа є центральною у зусиллях Toyota з метою закладання основи для автономного водіння, накопичення даних про водіння та наздоганяння конкурентів, які зробили ставку на надання цифрових послуг — платних і безкоштовних — для підвищення вартості автомобілів.
Це перший плід семирічної праці компанії, яка стала Woven by Toyota, дочірньою компанією, створеною автовиробником для підвищення конкурентоспроможності в галузі розробки програмного забезпечення та відходу від повільної культури виробництва автомобілів.
«Весь світ, включаючи Woven, дивиться на те, що відбувається в Китаї», — сказав Джон Абсмаєр, технічний директор Woven. «Ми маємо з’ясувати, як зберегти конкурентну перевагу на цьому ринку в майбутньому, і Arene, безсумнівно, допоможе в цьому».
Хоча японські автовиробники перевершують інших у виробництві надійних автомобілів, вони відстають у галузі програмного забезпечення. Торік Toyota посіла третє місце з кінця в рейтингу Gartner, який оцінює потенціал груп компаній у монетизації своїх програмних послуг. Виробники електромобілів, такі як Tesla, китайські Nio та Xpeng, значно випереджають Toyota.
Інші автовиробники, зокрема Volvo Cars і Mercedes-Benz, також стикалися з програмними збоями під час випуску нових продуктів, а німецький Volkswagen уклав партнерську угоду з американським стартапом Rivian, що виробляє електромобілі, щоб вдосконалити своє програмне забезпечення після невдач у внутрішньому підрозділі.
Дебют Arene в одній з найпопулярніших моделей Toyota, яка торік становила 10% світового продажу, є свідченням довіри компанії до своєї технології, оскільки будь-яка проблема може підвищити ризик масового відкликання автомобілів.
«Сумісність програмного та апаратного забезпечення є великим викликом з точки зору культур», — сказав Жан-Франсуа Кампо, керівник Arene у Woven. «Це два різних світи».
Акіхіро Сарада, президент центру розробки програмного забезпечення Toyota, заявив, що компанія зробила великі початкові інвестиції і «поступово витрати на розробку на один автомобіль будуть знижуватися» у міру застосування Arene в інших моделях.
Збір величезних обсягів даних через платформу буде мати вирішальне значення для Toyota в її прагненні до автономного водіння та зменшення потенційних сценаріїв, що призводять до дорожньо-транспортних пригод.