Думки

СХІДНИЙ ВАЛ ЄВРОПИ. ПОКИ ЩО ЛИШЕ ФРАГМЕНТ

16 Жовтня 2014 08:52
Леонид ЛОГВИНЕНКО

На східній ділянці українсько-російського кордону почали будувати захисну стіну. Той, хто чекав побачити нездоланний бетонний чи височенний залізний паркан (на кшталт того який колись оточував Межигір’я) був, звісно, розчарований, адже насправді перепона 2,5 метра заввишки була зведена з прозорої сітки,  яку увінчували мотки колючого дроту.

Можливо це є однією з причин того, що Прем’єр міністр України Арсеній Яценюк, котрий приїхав на пункт пропуску “Гоптіка” подивитися на цю захисну інженерну споруду, запропонував скептикам назвати її “Європейським валом”.

— Ми зробили три варіанти огорожі, аби показати більш міцну, менш міцну і такий простенький варіант – дріт два міліметри, – говорить головний інженер заводу імені Фрунзе Ігор Дузенко.

Переконатися у міцності “стіни” пропонують  Арсенію Яценюку. Він бере до рук обценьки, завбачливо прикріплені ланцюжком до металевої сітки.

 

Прем’єр-міністр спочатку намагається перекусити ними дротину однією рукою, потім двома, але сталева жила не піддається. Звалити огорожу вручну також буде не просто, адже сітка тримається на таких же міцних стовпцях – вкопаних і забетонованих.

Глава уряду, здається, залишається задоволений одним з варіантів “Стіни”.

Заступник начальника східного регіонального управління прикордонного загону, начальник інженерного відділу, полковник Сергій Москаленко, презентуючи варіант від харківських прикордонників, говорить, що ця сітчаста “Стіна” будуватиметься не скрізь, а лише там де необхідно, де, скажімо, через проходження комунікацій не можна викопати протитанковий рів.

Йдеться про рів шириною три і завглибшки два метри, який екскаватори сьогодні копають незалежно від проекту  “Стіна”. Вздовж рову тягнеться високий бруствер з тієї землі, яку машина ковшем черпає з рову і кладе на українську територію. Одразу ж за бруствером полоса зораної й заволоченої землі шириною чотири метри – слідова смуга, за якою накатана рокадна дорога для мобільних груп прикордонників.

 

По цій дорозі на квадроциклі чи броньовику “Кугуар” можна швидко дрбратися на проблемну ділянку кордону.

Арсеній Яценюк сам сідає за кермо плямистої машини, аби переконатися в правдивості слів прикордонників.

Звісно при огляді експериментальної  “Стіни”, що виросла у полі завдовжки с сотню чи дві метрів пролунали й скептичні зауваження. Мовляв, цю сітку звалити танкові чи БТРові – раз плюнути. Та й рів з бруствером, якщо постаратися, можна засипати за якихось двадцять хвилин.

— Але ми виграємо час, аби залучити додаткові сили і засоби, які безпосередньо знищуватимуть ворога, – говорить полковник Сергій Москаленко.

Щодо  “градів” та “смерчів”, що можуть підло лупити по українській території, як це часто-густо трапляється на Донбасі, то їх можна завчасно засікти засобами електронної розвідки. До речі, поки глава уряду оглядає “’Європейський вал” над нашими головами кружляє двомоторний Ан, який моніторить кордон. За словами прикордонників, цей літак у режимі реального часу передає важливі дані до управління прикордонних військ у Києві.

Власне “стіна” – це не лише рів, бруствер, контрольно-слідова полоса, а й та техніка, що останім часом починає з’являтися на кордоні, зокрема, і завдяки співробітництву з європейцями. Скажімо, он той “фольцваген”, нашпигований надсучасною електронікою. Його оптичне око може побачити в інфрачервоному спектрі  з горбика, що діється довкола в радіусі 15 кілометрів. На такій відстані цією технікою можна розпізнати, що збирається порушити кордон – людина, тварина чи авто.

За словами Арсенія Яценюка “стіну”  збудують на українсько-російському кордоні за три роки попри те, що кордон з сусідами не демарковано.  Делімітовано, тобто визначено на картах його вже давно, а з демаркацією, тобто прокладенням його на місцевості, Росія свідомо блокує.

— Демаркація кордону не була завершена, бо Росія відмовляється від цього протягом 20 років,- каже Яценюк.- Наявність кордону між Україною і Росією означає, що ми не єдиний народ, не єдина ми країна… Однак, незалежна держава зобов’язана мати кордон. Там,  де його не демарковано, ми самостійно ставимо знаки.

За словами прем’єр-міністра  завдяки “Стіні” у нас з’явиться не дише перша лінія оборони.

Ця інженерна споруда має стати на заваді  нелегальній міграції, проникненню диверсiйних груп, контрабанди, перемiщенню зброї та радiоактивних матерiалiв. Без вирішення цих проблем мріяти українцям про безвізовий режим та повноцінне входження до ЄС – нездійсненна мрія. З іншого боку, якщо “Європейський вал” буде споруджено, то він стане кордоном між цивілізованою Європою і агресивною Росією.

На фото автора: “Стіна” чи “Європейський вал”; Прем’єр інспектує кордон.

 

 

 


Якщо ви помітили орфографічну помилку в тексті, виділіть її мишею та натисніть Ctrl+Enter

Хочете першими дізнаватися про головні події в Україні - підписуйтесь на наш Telegram-канал

ТОП-новини
Останні новини
усі новини