Техно

WSJ: У Росії на тлі санкцій зросла кількість авіаційних інцидентів

авіа, санкції
Літак авіакомпанії "Уральські авіалінії" здійснив аварійну посадку на півдні Росії у 2023 році / Фото Reuters

У Росії у 2023 році зафіксовано зростання авіаційних інцидентів, пише The Wall Street Journal. Видання посилається на німецьку дослідницьку компанію Jacdec, що збирає інформацію про авіапригоди по всьому світу.

За цими даними, у РФ у 2023 році сталося щонайменше 74 інциденти з літаками, розрахованими на перевезення щонайменше 19 пасажирів, а за 2022 рік було відомо про 36 подій.

За даними дослідницької компанії Cirium, у Росії на кожні 100 тисяч вильотів у 2023 році траплялося близько 10 інцидентів, а роком раніше – тільки п’ять.

Хоча серйозних збитків і катастроф у більшості випадків вдалося уникнути, опитані WSJ фахівці з безпеки попереджають, що постійні технічні проблеми створюють значний ризик для пасажирів і посилюють тиск на пілотів.

Значна частина авіаційних інцидентів у Росії, на думку експертів, найімовірніше пов’язана із санкціями, що забороняють іноземним компаніям обслуговувати літаки російських авіакомпаній і поставляти запчастини для них.

Як зазначає WSJ, до статистики увійшли й авіапригоди, не пов’язані з технічними несправностями, наприклад потрапляння птахів у двигун, а також аварія літака засновника угруповання ПВК “Вагнер” Євгена Пригожина.

Російська авіаційна влада, нагадує видання, регулярно заявляє, що санкції не позначаються на безпеці польотів у Росії. Однак співрозмовники вважають, що це не так.

“У них немає доступу до запчастин, вони мало що можуть зробити”, – сказав директор зі стратегії та політики безпеки правозахисної організації Flight Safety Foundation Генрі Гурджі, додавши, що хоча в Росії “роблять усе, що можуть”, щоб підтримувати робочий стан літаків, санкції “вже починають серйозно впливати”.

До початку повномасштабного вторгнення військ РФ в Україну парк російських авіакомпаній налічував загалом 1031 літак, розрахований на перевезення від 19 пасажирів. Близько двох третин флоту становили літаки виробництва Boeing і Airbus, наводить WSJ дані дослідницької компанії Cirium.

“Росавіація” в середині грудня 2023 року оголосила, що на повітряному транспорті в РФ “відсутня тенденція до зростання кількості авіаційних інцидентів”. “Росавіація” тоді не пояснювала, що стало приводом для такої заяви, але російські незалежні ЗМІ та іноземні медіа неодноразово писали про зростання кількості пригод.


Теги: ,

Якщо ви помітили орфографічну помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

ТОП-новини
Останні новини
усі новини
Gambling