Компанії соцмереж почали все рідше реагувати на скарги України щодо матеріалів із російською пропагандою та мовою ворожнечі. Найбільше запитів без уваги залишають Twitter та YouTube.
Про це пише The Washington Post з посиланням на аналітичний звіт європейської некомерційної ініціативи Reset.
Після повномасштабного вторгнення рф великі технологічні компанії та український уряд активізували спільні зусилля для протидії роспропаганді. Йдеться, зокрема про співпрацю з Центром стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, який від початку активної війни аналізує російську пропаганду та маніпуляції.
Урядовий центр, створений при Міністерстві культури, регулярно надсилає представникам соцмереж дані щодо матеріалів та профілів, які можуть порушувати правила платформи та поширювати пропаганду, мову ненависті чи підбурювання.
Утім, за даними аналітиків, багато з цих запитів, певно, залишаються поза увагою, а акаунти, що поширюють російські наративи, пишуть антиукраїнські образи або навіть видають себе за українських чиновників, залишаються активними.
А от компанія Meta (Facebook та Instagram), згідно з аналізом аналітиків, досить ефективно реагувала на оскаржені матеріали, хоча більшість акаунтів, на які надсилали скарги, залишалися активними.
Натомість рівень відповідей від YouTube, Twitter і LinkedIn був значно нижчий. Інколи платформам було потрібно до кількох тижнів, щоб відповісти на окремі скарги, а почасти на них просто не давали відповіді.
Reset заявляє, що великі технологічні компанії все ще не ведуть структурований діалог із українським урядом чи громадянським суспільством. А всі рішення про політику щодо вмісту дописів ухвалюють команди зі США, яким бракує розуміння контексту в Україні.
Заступник глави Центру стратегічних комунікацій Микола Балабан розповів WP, що в перші місяці повномасштабної війни компанії були дуже активними та зацікавленими у допомозі, але зараз уникають можливості контактувати. Якщо Facebook та LinkedIn і далі регулярно листуються з Центром, то YouTube не відповідає на електронні листи вже майже два місяці.
Речниця YouTube Айві Чой не відповіла прямо про реакцію компанії на запити України, але сказала, що компанія «підтримувала регулярний контакт з українським урядом» і видалила понад 70 тисяч відео та 9 тисяч каналів за порушення своєї політики з початку війни. А речниця Twitter Елізабет Басбі заявила, що компанія продовжує співпрацювати з організаціями та стежити за порушеннями політики платформи.