Світова популярність текіли, яку ще кілька років тому підживлювали гучні імена на кшталт Кендалл Дженнер і Меттью МакКонахі, стикається з новою реальністю. Ринок, що стрімко зростав протягом останнього десятиліття, сьогодні демонструє ознаки уповільнення.
Як повідомляє CNN, бренд 818 Tequila, заснований Дженнер, змушений скорочувати витрати та призупиняти найм персоналу. Генеральний директор компанії Майк Нові зазначив, що нині споживачі «менше витрачають на емоційні покупки» та частіше шукають «оптимальне співвідношення ціни й якості».
Це лише частина ширшої тенденції: індустрія текіли, яка стрімко злетіла під час пандемії, коли американці масово поповнювали домашні бари, нині повертається до доковідних темпів зростання. Продажі в преміальному сегменті також знизилися — покупці рідше обирають пляшки за \$150, на кшталт Clase Azul, які раніше були улюбленцями знаменитостей і зірок реаліті.
Ще одним викликом став надлишок агави — ключового інгредієнта текіли. Через багаторічний бум виробники виростили забагато сировини, що призвело до обвалу цін і збитків для фермерів.
Додатково ситуацію ускладнює перспектива запровадження 25-відсоткового мита. Сьогодні текіла ввозиться до США без мит завдяки угоді про вільну торгівлю з Мексикою, яку ще у 2018 році підписав Дональд Трамп. Однак термін дії цієї угоди спливає наступного року, а отже — гарантій немає.
Компанії, як-от Pantalones Tequila, створена Меттью та Каміллою МакКонахі, уже адаптуються до нових реалій: акцентують на доступнішій продукції (пляшка за $45) та виходять на нові ринки. Нещодавно бренд уклав контракт із британською мережею Tesco, розширивши дистрибуцію до 2 500 магазинів у Великій Британії.
Незважаючи на всі труднощі, гравці ринку налаштовані оптимістично. Але, як зізнається Крісомаліс із Pantalones, ключовим словом цього періоду залишається «обачність» — і тільки якісний та унікальний продукт має шанс вистояти в цій конкурентній боротьбі.