Законодавчі вимоги до реклами азартних ігор у світі досить жорсткі та містять безліч обмежень. Таку політику підтримує і корпорація Google, яка регулярно оновлює та вдосконалює рекламні вимоги через свою платформу Ads. У такий спосіб Google підтримує прагнення до відповідальної реклами та намагається забезпечити баланс між потребами рекламодавців і захистом користувачів.
Нові правила, які набули чинності 14 квітня, суттєво змінюють умови просування азартних ігор у всьому світі.
Ключові умови політики Google щодо реклами азартних ігор
Згідно з правилами Google Gambling Ad, які були введені з метою контролю за просуванням контенту для азартних розваг, заборонено:
- розміщувати шкідливу, хибну та незаконну рекламу;
- адресувати рекламний контент неповнолітнім та особам, схильним до ігрової залежності;
- використовувати рекламу в країнах, де азартні ігри перебувають під забороною.
У цілому Google підтримує старі та нові онлайн казино, букмекерські контори, соціальні казино, продаж лотерей, але тільки в тому випадку, якщо вони працюють легально, мають ліцензію місцевого регулятора та виконують законодавчі вимоги.
Нові вимоги до рекламодавців
Ключове оновлення правил стосується визначення контенту, який містить рекламу азартних ігор. Тепер рекламним вважається будь-який контент, де є посилання на казино. Щоб рекламувати азартні ігри на платформі Google, рекламодавці повинні відповідати таким критеріям:
- наявність сертифіката Google Ads, включаючи рекламу соціальних казино;
- відповідність рекламних текстів законам конкретної держави;
- відсутність персоналізованих пропозицій, сформованих з урахуванням поведінки користувачів;
- нагадування про відповідальну гру має бути розміщене на видному місці.
Реклама грального бізнесу дозволена у 55 країнах, повністю заборонена у 21 країні. В Україні, наприклад, Google забороняє рекламувати традиційні ігрові автомати та офлайн-казино. Просувати азартні ігри в інтернеті та державні лотереї дозволено, тому в списку топ казино України з 18+ років, можливо, незабаром з’являться нові бренди.
Що зміниться для арбітражників трафіку
Оновлені вимоги стали жорсткішими щодо афіліат-сайтів, які надають інформацію про азартні ігри. Працювати вони можуть, але без права просувати власні послуги або перенаправляти трафік на пов’язані майданчики. Арбітражникам перед запуском кампанії Google рекомендує:
- перевірити контент на відповідність новим вимогам, зокрема, наявність заборонених посилань;
- прибрати з сайту проблемні посилання;
- уточнити, чи дозволено просування азартних ігор у вибраному регіоні;
- пройти сертифікацію.
За порушення вимог система може блокувати рекламу, видалити сайти з пошукової видачі, відключити монетизацію або застосувати штрафні санкції. У разі повторного порушення застосовуватиметься постійне блокування. За порушення правил гри в соціальних казино система блокуватиме обліковий запис без попередження.
Нагадаємо, що в березні почали діяти обмеження на YouTube. На платформі заборонено згадувати або відображати логотипи гральних сервісів, які не схвалені Google, а до відео застосовуються вікові обмеження.
Оновлення вимог до сертифікації
Сертифікат Google Ads Gambling — це свідоцтво про право рекламувати послуги компаній, що пропонують азартні ігри. Його наявність підтверджує, що реклама розміщена відповідно до місцевого законодавства. У нових вимогах Google обмежив сертифікацію конкретним веб-сайтом, який рекламодавець вказує в заявці. Для кожної країни необхідні окремі сертифікати. Окремі типи сертифікатів призначені для державних організацій, приватних компаній та соціальних казино.
Google розміщує рекламу азартних ігор в інтернеті за умови дотримання критеріїв сертифікації та в тих країнах, де місцеве законодавство дозволяє діяльність онлайн-казино, ставки на спорт, лотереї. Рекламні тексти повинні відповідати місцевим нормам, не містити персоналізованих пропозицій та посилань на неліцензовані онлайн-платформи. За порушення правил система блокуватиме акаунти та відмовлятиме в показі оголошень.