Техно

        Reuters: Українські пілоти безпілотників використовують AI, щоб долати перешкоди на полі бою

        Військовий підрозділу протиповітряної оборони 115-ї ОМБр перевіряє перехоплювач безпілотників FPV під час бойової зміни поблизу Куп'янська, 14 листопада 2025 / Фото Reuters
        Військовий підрозділу протиповітряної оборони 115-ї ОМБр перевіряє перехоплювач безпілотників FPV під час бойової зміни поблизу Куп'янська, 14 листопада 2025 / Фото Reuters

        Українські пілоти безпілотників дедалі частіше застосовують системи з елементами штучного інтелекту, щоб отримати перевагу на передовій. Боєць 58-ї окремої стрілецької бригади з позивним Мекс розповів про недавній удар по цінній цілі та про те, що 20-кілометровий політ на ціль, схожу на російський танк, був би неможливим без системи з AI-підтримкою, пише Reuters.

        За його словами, без додаткового наведення влучити було б неможливо. За майже чотири роки повномасштабної війни технології безпілотників стрімко розвинулися. Обидві сторони виробляють мільйони дронів на рік, а засоби радіоелектронної боротьби, які переривають зв’язок між оператором і дроном, стали типовими на лінії фронту.

        Дрони, подібні до того, що використовував Мекс, дедалі частіше застосовують для прориву щільних зон перешкод, які змушують українські та російські апарати падати ще до досягнення цілі. Такі дрони фіксують зображення цілі через бортову камеру та здатні продовжувати рух до неї автономно навіть після втрати зв’язку з пілотом.

        Реклама
        Реклама

        Подібні технології використовує і Росія. Їхнє поширення викликає етичні дискусії, але міжнародні стандарти щодо використання озброєння, посиленого AI, майже відсутні. Україна, яка вже застосовує десятки таких систем і інтегрує їх у тисячі дронів, наголошує, що рішення про удар має ухвалювати людина, а не штучний інтелект. Представники галузі зазначають, що програми потребують подальшого вдосконалення, а їхня ефективність залежить від умов на полі бою.

        Мекс пояснює, що система наведення, окрім відстеження цілі, має власну базу зображень, на якій її тренували, включно з мотоциклами та автомобілями. За його словами, якщо під час підльоту задати точку в кількох кілометрах від машини, система коригує траєкторію самостійно.


        Реклама
        Реклама

        ТОП-новини

        Останні новини

        усі новини