Політика

        Закордонні ЗМІ звернули увагу на нову “зірку балету” Большого театру

        Марія Шувалова танцює «Тарантеллу» / Скриншот відео
        Марія Шувалова танцює «Тарантеллу» / Скриншот відео

        Нова зірка балету Великого театру демонструє, що мистецтво пригнічене владою, пише The Times.

        Колись у Великому театрі в Москві виступали найвидатніші артисти балету світу, від Вацлава Ніжинського до Галини Уланової, – легендарні імена, слава яких живе десятиліття після того, як вони востаннє виходили на його сцену.

        Останнім часом тут виступають і менш знамениті артисти. У Великому відбувся дебютний вихід у головній ролі Марії Шувалової, 27-річної балерини, яка також є донькою Ігоря Шувалова, колишнього високопоставленого російського чиновника, який нині очолює підтримуваний Кремлем банк ВЕБ. Сер Кір Стармер назвав його одним із «нерозлучних друзів, які підтримують режим президента Путіна».

        Реклама
        Реклама

        Багато критиків залишилися незадоволені Шуваловою, дехто припустив, що її обрали на престижну партію в «Анюті», балеті за оповіданням Антона Чехова, тільки завдяки високопоставленим зв’язкам її сім’ї.

        «Не було ніякої техніки… [це було] незграбно і вульгарно», – написала колишня артистка і педагог Большого театру Анна Руських. «Протягом усієї вистави в мене було відчуття, що на сцені стоїть старанна учениця, яка намагається згадати, яка комбінація буде наступною, і втриматися на ногах. Останнє не завжди виходило», – резюмувала експертка.

        «Відбір має ґрунтуватися виключно на професійних якостях… особливо на сцені Большого театру», – написала Анастасія Меняйлова, ведуча Telegram-канал, який присвячений балету. «Я рада за Марію, але потрібно розділяти особисті амбіції та здібності», – додала вона.

        Не всі відгуки були негативними. Однак Руських заявила, що їй пропонували гроші за публікацію позитивного відгуку на її акаунтах у соціальних мережах, що дає змогу припустити, що багато похвал на адресу Шувалової були мотивовані фінансовою винагородою.

        Останніми роками Великий театр був залучений у низку політично забарвлених конфліктів. 2023 року він зняв із репертуару балет, присвячений гею радянської епохи Рудольфу Нуреєву, пославшись на російський закон, що забороняє будь-яку пропаганду прав ЛГБТ.

        Пізніше того ж року Валерія Гергієва, всесвітньо відомого музичного диригента, який підтримує Путіна, призначили керівником Великого театру, цю ж посаду він обіймає і в Маріїнському театрі в Санкт-Петербурзі.

        Повідомляється, що в грудні Гергієв несподівано покинув Великий театр під час перерви в опері, якою він диригував, щоб надати свої послуги для виконання пісень на вірші Марії Захарової, офіційного представника російського міністерства закордонних справ. Глядачі Великого театру були змушені близько години чекати на його повернення, перш ніж спектакль відновився.

        Політика впливає не тільки на світ російського балету. З моменту початку конфлікту в Україні 2022 року Путін активізував зусилля з перетворення сучасної російської культури на інструмент, що служить інтересам Кремля. Лоялісти отримують винагороду, незалежно від таланту, а ті, хто відмовляється слідувати лінії партії щодо України, ризикують опинитися у в’язниці, в чорному списку або у вигнанні.

        Театри і кіноіндустрія в основному залежать від державного фінансування, що дає Кремлю широкі можливості впливати на те, що публіка бачить на великому екрані або на сценах по всій країні. Міністерство культури заявило, що тепер приділятиме пріоритетну увагу фінансуванню фільмів, що розповідають про «героїзм і самовідданість солдатів під час спеціальної військової операції».


        Реклама
        Реклама

        ТОП-новини

        Останні новини

        усі новини