12 червня в індійському місті Ахмедабад сталася авіакатастрофа. Пасажирський літак упав на дах медичного гуртожитку майже одразу після зльоту.
Один пасажир вижив. Ним виявився громадянин Великої Британії Вішваш Кумар Рамеш.
Як передає Reuters, попередній звіт про авіакатастрофу літака Air India, яка забрала життя 260 людей, оприлюднили індійські слідчі. Документ проливає світло на драматичні хвилини перед трагедією і вказує на ймовірну плутанину екіпажу через перемикачі подачі пального.
За даними Бюро розслідувань авіаційних подій Індії (AAIB), одразу після зльоту з міста Ахмедабад до Лондона обидва перемикачі відсікань пального майже одночасно перемкнулися в положення «cutoff», через що двигуни втратили подачу пального і зупинились. Лайнер Boeing 787 Dreamliner різко втратив тягу і почав падати. Це — наймасовіша авіаційна трагедія за останнє десятиліття у світі.
У фінальні миті польоту, згідно з записом мовного самописця, один із пілотів запитав іншого, чому той перекрив пальне. Другий відповів, що цього не робив. Хто саме це сказав — командир Суміт Сабхарвал (56 років, понад 15 тисяч годин нальоту) чи другий пілот Клайв Кундер (32 роки, понад 3 тисячі годин) — у звіті не уточнено.
Звіт не вказує, як саме перемикачі могли перемкнутись у політному режимі — адже експерти зазначають, що випадково зробити це майже неможливо. Перемикачі відсікають подачу пального до двигунів зазвичай лише під час стоянки біля гейту або у випадку пожежі в двигуні. В аварійному журналі не було інформації про необхідність такої зупинки двигунів.
Камери спостереження зафіксували, що вже відразу після зльоту висунувся аварійний повітряний гвинт-генератор — ознака повної втрати тяги.
На місці катастрофи обидва перемикачі знайшли у положенні «run». Також були ознаки повторного запуску двигунів перед падінням.
Розслідування триває. Звіт поки не покладає провини на виробників — Boeing чи GE. Air India заявила, що співпрацює зі слідчими, але утрималась від додаткових коментарів.
Катастрофа завдала серйозного удару по кампанії Tata Group із відновлення репутації національного перевізника, який компанія викупила у держави у 2022 році. Крім того, Air India вже опинилась під пильною увагою через інші проблеми безпеки — зокрема через польоти без перевірки надувних трапів та невчасну заміну деталей двигунів на інших літаках.
Індія ставить перед собою амбітну мету стати глобальним авіахабом на зразок Дубая, але трагедія та скандали навколо Air India підривають ці плани.