Думки

Нові підходи до безпеки на дорогах України: назад дороги немає

26 Липня 2018 11:31
Игорь КОТВИЦКИЙ

Низка моторошних ДТП з великою кількістю жертв, які сталися минулого тижня на автомагістралях України, та вкрай напружена ситуація на дорогах в цілому, наводять на думку щодо масштабу персональної безвідповідальності водіїв та власників автотранспортних засобів. Як наслідок, перші часто та свідомо порушують правила дорожнього руху, другі – нехтують вимогами щодо технічного стану автотранспорту, а у випадках перевантаження автомобілів – ще й руйнують дороги, внаслідок чого потерпають всі учасники дорожнього руху.

В Україні існує всім відоме прислів’я – «чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять». Воно стосується не стільки чистоти в буквальному розумінні, скільки чистоти думок та правильності помислів. Людина, яка не смітить в себе вдома, в своїй країні, веде себе з повагою до оточуючих і в іншому. Вона завжди зважає на наслідки своєї поведінки. Тож, цілком ймовірно, що проблема порядку та безпеки на дорогах лежить, як не дивно, в першу чергу, в площині само свідомості та поваги.

Основні причини ДТП на українських дорогах пов’язані з порушенням Правил дорожнього руху – перевищення швидкості, порушення вимог дорожніх знаків та дорожньої розмітки, недотримання вимог щодо технічного стану транспортних засобів, тощо. У 2017 році в Україні за даними Національної поліції трапилось 162 526 ДТП, з них 27 220 з постраждалими. Дуже великі цифри.

Ще однією окремою загрозою стало суттєве зростання кількості водіїв за кермом в стані алкогольного сп’яніння.

Це дані, наведені Національною поліцією України за перше півріччя 2018 року – з вини водіїв, що перебували в стані алкогольного сп’яніння трапилось більше 2000 аварій.

Але останні дані взагалі шокують, лише за добу 23 липня 2018 року в рамках відпрацювання профілактичних заходів поліція зафіксувала 631 факт управління транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння.

Сучасне, відкрите, демократичне суспільство має бути засновано на принципах поваги індивідів як один до одного, так і до оточуючих. Але, як бачимо, впроваджені на дорогах в ході створення нового органу – Національної поліції України, принципи довіри та взаємоповаги учасників дорожнього руху один до одного, на сьогодні, ще не можуть бути сприйняті суспільством. Як наслідок, це призводить до безладу на дорогах, а у випадках із кількістю п’яних водіїв за кермом – взагалі до певного роду хаосу.

Тому, наразі, гостро постає потреба збільшення контролю на дорогах та посилення відповідальності за недотримання передбачених законодавством норм. Цьому сприятиме впровадження засобів автоматичної відео фіксації правопорушень – звичного, на сьогодні, елементу на дорогах у всьому світі. Одночасно, мають розпочатися масштабні заходи з профілактики аварійної поведінки на дорогах. Через деякий час це має підвищити як безпеку на дорогах, так і рівень свідомості водіїв.

Міністерство внутрішніх справ України ще у листопаді 2017 року презентувало пакет законодавчих ініціатив щодо вдосконалення безпеки на дорогах та запропонувало посилити кримінальну відповідальність за порушення правил дорожнього руху, вчинені в стані алкогольного чи іншого сп’яніння. Сподіваюсь, що сьогоднішня небезпечна ситуація на дорогах сприятиме формуванню консолідованої позиції народних депутатів і Верховна Рада вже восени розгляне необхідні законопроекти.

Як народний депутат України, я неодноразово звертався із депутатськими запитами до Прем’єр-міністра України, керівників МВС, Національної поліції України, Державної служби автомобільних доріг, Державної служби з безпеки на транспорті щодо заходів з протидії руйнуванню доріг, забезпечення безпеки руху на автомагістралях та дорогах районного значення. Це сприяло виділенню коштів для відновлення розбитих доріг на Харківщині, запровадженню додаткового патрулювання підрозділами поліції на дорогах всеукраїнського значення та впровадженню заходів щодо виявлення недобросовісних вантажних перевізників, які руйнують дорожнє полотно внаслідок перевантаження.

На мою думку, ще одне питання, яке має знайти підтримку в суспільстві – це розробка механізму контролю технічної придатності автомобілів. Втім, як говорить інше прислів’я – «велика дорога починається з першого кроку», тому докладатиму всіх зусиль, щоб його Верховна Рада зробила вже цієї осені.


Відео дня

Якщо ви помітили орфографічну помилку в тексті, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

ТОП-новини
Останні новини
усі новини
Gambling