Як повідомили в Міністерстві оборони України, бренд ZBROYA став спільною ідентичністю українського оборонно-промислового комплексу. Вперше назву ZBROYA було представлено у лютому 2025 року під час виступу Президента України на презентації досягнень оборонної індустрії за участі лідерів держав та представників Єврокомісії.
Бренд об’єднує всі складові оборонної екосистеми — уряд, державні та приватні виробництва, інститути, університети, R&D-центри, стартапи, волонтерів, благодійні фонди та міжнародних партнерів. Разом вони створюють і постачають технологічну, перевірену в боях зброю, формуючи «Арсенал вільного світу».
Наразі українська виробнича екосистема налічує близько 900 виробників озброєння і військової техніки, серед яких понад 100 державних і 800 приватних підприємств, а також понад тисячу команд, що працюють над інноваційними рішеннями. У галузі задіяно понад 300 тисяч людей.
Міноборони підкреслює, що лише за три роки виробничі спроможності оборонно-промислового комплексу зросли у 35 разів — із 1 млрд доларів у 2022 році до 35 млрд доларів у 2025-му. Сьогодні понад 40% озброєння на фронті — це продукція українського виробництва.
Одним із ключових елементів екосистеми є цифрова платформа zbroya.gov.ua, презентована Міноборони 18 серпня 2025 року. Вона стала єдиною «точкою входу» для виробників, що працюють у сфері оборонної промисловості. Через портал можна отримати державні сервіси — бронювання працівників, пільгове кредитування, гранти для виробників комплектуючих і стартапів, а також доступ до «Залізного полігону» для тестування нової техніки.
Крім того, екосистема ZBROYA підтримує ветеранів, які прагнуть долучитися до оборонної галузі. На порталі доступні вакансії, а понад 150 підприємств уже приєдналися до Принципів бізнесу, дружнього до ветеранів.
За словами Міноборони, головна цінність ZBROYA — це люди, які створюють українську зброю, захищають країну та формують технологічне майбутнє України.
