Російські нафтові постачання стають дедалі менш прозорими через масове використання фальсифікованих координат танкерами або повне відключення систем позиціонування.
Як повідомляє Bloomberg, з 20 суден, які завантажували нафту у Приморську з 1 по 18 травня, 16 показували, що перебувають “посеред найбільшого з островів Березові”, хоча фізично це неможливо. Сигнали повторювались так часто і в такій самій формі, що їхня навмисність не викликає сумнівів.
Схожі дії фіксують і в інших районах. У Находкінській затоці та біля порту Зарубіно на Далекому Сході судна протягом кількох днів взагалі не передавали сигналів, однак супутникові знімки зафіксували перевантаження нафти з одного танкера на інший.
За чотири тижні до 18 травня добовий експорт нафти з Росії становив у середньому 3,4 млн барелів, що трохи менше, ніж у попередній період. Упродовж одного тижня до 18 травня 32 танкери вивезли 23,79 млн барелів нафти (на 0,6 млн менше, ніж тижнем раніше).
Попри зменшення обсягів, виручка за тиждень до 12 травня зросла на 50 млн доларів — до 1,28 млрд дол — завдяки зростанню цін на нафту Urals.
- Urals (Балтійське море): +3 дол – до 51,50 дол/барель
- Urals (Чорне море): +3 дол – до 52,20 дол/барель
- ВСТО (Далекий Схід): +3,20 дол – до 57,20 дол/барель
- Постачання в Індію: +2,80 дол – до 62,90 дол/барель
У середньому за останні чотири тижні виручка знизилась на 1% — до 1,26 млрд дол.
Постачання до Азії досягли восьмитижневого максимуму — 3,12 млн барелів на добу. Частина з них була реалізована без зазначення кінцевого пункту або за участі суден без ідентифікації.