Нові мита, запроваджені адміністрацією Дональда Трампа, можуть суттєво підвищити ціни на імпортні товари у США. Зокрема, вартість деяких автомобілів зросте на 20 000 доларів, а додаткові збори вплинуть на вартість одягу, алкоголю та електроніки. Експерти прогнозують, що американські споживачі зазнають удару по кишені вже у 2025 році.
Про це пише Financial Times.
Запроваджені напередодні Дональдом Трампом нові тарифи вплинуть майже на всі галузі по всьому світу, створюючи безпрецедентний виклик для бізнесу, який уже бореться зі слабким попитом та інфляційним тиском.
Керівники індустрії попереджають, що найбільше страждатимуть американські споживачі, яким доведеться платити більше за все – від кросівок Adidas до Modelo, найпопулярнішого пива в країні.
США запровадили базовий тариф у розмірі 10% із додатковими митами до 50% щодо кількох торгових партнерів, включаючи ЄС, Японію, В’єтнам та Камбоджу.
Роздрібна торгівля та споживчі товари
Відомі виробники взуття та одягу сильно постраждають від нової тарифної політики щодо країн Південно-Східної Азії.
Багато роздрібних компаній перенесли виробництво з Китаю до В’єтнаму, Камбоджі та Індонезії, які тепер підпадають під каральні мита до 49%.
Акції данського виробника ювелірних виробів Pandora впали на 12% у четвер, оскільки інвестори стурбовані впливом тарифів на його виробничі потужності в сильно постраждалій Таїланді. Компанія оцінила витрати на тарифи в 1,2 млрд данських крон на рік, а загальний вплив на 2025 рік, включаючи заходи щодо пом’якшення, складе близько 700 млн крон.
США також підтвердили припинення безмитних поставок для малих посилок із материкового Китаю та Гонконгу, що є ударом по компаніях електронної комерції, таких як Shein і Temu. Виключення de minimis на посилки вартістю до 800 доларів закінчиться 2 травня.
Акції роздрібних компаній, що мають виробничі ланцюги в Південно-Східній Азії, впали: акції спортивних брендів Nike, Adidas і Puma знизилися приблизно на 10%, а шведського ритейлера H&M, який в основному отримує продукцію з Китаю та Бангладеш, – на 4,5%.
Вино та міцний алкоголь
Європейські компанії, які значною мірою залежать від експорту до США, стануть найбільшими постраждалими. Rémy Cointreau має найбільший рівень залежності – 38% його продажів у 2024 році припадає на Північну Америку, майже всі з яких – на ЄС.
Розширення Трампом тарифів на алюміній на всі імпортовані консервовані напої та порожні банки негативно позначиться на мексиканському пиві. Constellation Brands імпортує надзвичайно популярні марки пива Modelo, Corona і Pacifico на ринок Північної Америки.
Мексиканське пиво становить близько 85% чистих продажів групи, що, за оцінками аналітиків, спричинить зниження операційного доходу на 25%.
Компанії Diageo та Campari, що продають текілу та канадський віскі, зітхнули з полегшенням після того, як Білий дім звільнив продукти, що відповідають угоді USMCA (США-Мексика-Канада), від нових тарифів. Акції Diageo, бізнес якого в США значною мірою орієнтований на текілу та канадський віскі, зросли у четвер.
Автомобільна промисловість
Іноземні виробники автомобілів зіткнуться з 25-відсотковим митом на всі транспортні засоби, зібрані за межами США. Автомобілі та автозапчастини з Мексики та Канади, які відповідають угоді USMCA 2020 року, залишаться звільненими від тарифів.
Широкий спектр автозапчастин також підпадатиме під 25-відсотковий тариф із 3 травня. Генеральний директор французького постачальника автомобільних комплектуючих Valeo Крістоф Перійя заявив, що половина клієнтів компанії вже погодилася на повне підвищення цін для покриття витрат на мито.
Консалтингова компанія Anderson Economic Group очікує, що тарифи додадуть до 5000 доларів до вартості американських автомобілів із найнижчими тарифами та до 20 000 доларів до деяких імпортних моделей, що призведе до загального збитку в 30 мільярдів доларів для американських споживачів у перший рік реалізації тарифів.
Серед найбільш постраждалих – німецькі автовиробники BMW і Mercedes-Benz, оскільки багато деталей для їхніх автомобілів, що продаються в США, імпортуються з Європи. Subaru, зі свого боку, імпортує всі силові агрегати для своїх автомобілів у США з Японії.
Авіація
Очікується, що тарифи Трампа зроблять авіаперельоти дорожчими для пасажирів, оскільки аерокосмічні компанії передадуть вищі виробничі витрати споживачам.
Приблизно 20% матеріалів, що використовуються для виробництва літаків Boeing, є імпортованими, і “тарифи збільшать вартість виробництва літаків”, зазначили аналітики Vertical Research Partners.
Європейський авіавиробник Airbus побудував лінію збирання літаків у США, але там йому доведеться мати справу з вищими імпортними витратами.
Логістика
Логістичні компанії, які отримали значні прибутки під час збоїв у торгівлі, викликаних пандемією COVID-19, сподіваються, що нові тарифи створять для них нові можливості.
Maersk, один із лідерів у сфері контейнерних перевезень, заявив, що очікує “деяких термінових авіаперевезень” перед набуттям чинності останніх тарифів Трампа.
Однак побоювання щодо спаду в торгівлі призвели до падіння акцій контейнерних перевізників AP Møller-Maersk і Hapag-Lloyd, а також міжнародних логістичних компаній, таких як DHL, Kuehne+Nagel і DSV.