Економіка

        FT: Автовиробники призупиняють експорт автомобілів до США

        Нові Land Rover на заводі Jaguar Land Rover у Хейлвуді в Ліверпулі / Фото Reuters
        Нові Land Rover на заводі Jaguar Land Rover у Хейлвуді в Ліверпулі / Фото Reuters

        Компанія Jaguar Land Rover призупинила всі поставки автомобілів до США на місяць, передає Financial Times. Це пов’язано з перебоями в ланцюгах поставок світових автовиробників, які швидко поширюються у відповідь на запроваджені президентом США Дональдом Трампом штрафні тарифи на імпорт автомобілів.

        Британський автовиробник розробляє довгострокову відповідь на 25-відсоткові тарифи на імпорт автомобілів. Мито поширюється на всі автомобілі, зібрані за межами США, з частковими винятками для Мексики та Канади.

        «США є важливим ринком для розкішних брендів JLR. Оскільки ми працюємо над вирішенням нових умов торгівлі з нашими діловими партнерами, ми вводимо в дію наші короткострокові заходи, включаючи паузу у відвантаженні в квітні», – йдеться в заяві компанії.

        Реклама
        Реклама

        Виробник Range Rover і Land Rover Defender, який належить індійській компанії Tata Motors, дуже вразливий до тарифів, оскільки генерує майже чверть своїх продажів у США, але не має тут виробничих потужностей.

        Люди, поінформовані з цього питання, повідомили, що JLR раніше розглядала можливість будівництва заводу в США, але замість цього вирішила побудувати ще один завод у Словаччині до початку першого президентства Трампа.

        Цей крок британської автомобільної компанії підкреслює хаос, який тарифи Трампа спричиняють у світовій автомобільній промисловості, що створила складні ланцюги поставок, засновані на вільній торгівлі.

        Це рішення послідувало за рішенням Chrysler і виробника джипів Stellantis у п’ятницю звільнити 900 працівників у США після тимчасової зупинки виробництва в Мексиці та Канаді.

        Генеральний директор шведського автовиробника Volvo заявив у четвер, що компанія розглядає можливість виробництва ще однієї моделі автомобіля на своєму американському заводі в Південній Кароліні, який має потужність 150 000 автомобілів на рік.

        Група, що належить китайській Geely, нещодавно повернула свого колишнього керівника Хокана Самуельссона для вирішення геополітичних проблем, спричинених глобальною тарифною війною.

        Японський Nissan також прагне переробити свої ланцюги поставок у відповідь на тарифи.

        У п’ятницю японський концерн заявив, що не прийматиме нових замовлень у США на дві моделі з лінійки розкішних автомобілів Infiniti, які виробляються в Мексиці. Автовиробник також заявив, що планує зберегти дві зміни на виробничій лінії на своєму заводі в Смирні, штат Теннессі, хоча раніше заявлялося, що завод перейде на одну зміну з метою економії витрат.

        За словами людини, знайомої з планами Nissan, компанія розробила плани перенесення частини виробництва позашляховика Rogue зі свого внутрішнього заводу в Кюсю до Смирни.

        Спроба переформатувати ланцюги поставок автомобілів відбувається після того, як цього тижня фондові ринки зазнали жорстокого падіння, а індекс S&P 500 втратив 10% за два дні.

        Вплив тарифів на автомобільну промисловість може бути величезним – і стане ще жорсткішим, якщо 25-відсоткові тарифи на широкий спектр імпортних запчастин набудуть чинності 3 травня, на додачу до мита на готові автомобілі, запроваджені в четвер.

        За оцінками аналітиків Wedbush, тарифи можуть скоротити кількість нових покупок автомобілів на 20 відсотків і підвищити ціни на типові автомобілі для американського споживача на 5-10 тисяч доларів.

        Перенесення виробництва Nissan з Японії буде політично чутливим з огляду на зростаючу напругу, яку відчувають тисячі малих і середніх постачальників автомобілів, чиї прибутки вже опинилися під тиском через зростання витрат на заробітну плату.

        Пауза JLR також посилить занепокоєння щодо майбутнього британського автопрому, де приблизно кожен шостий автомобіль відправляється до США.

        Toyota, найбільший у світі автовиробник, дав зрозуміти постачальникам, що має намір скоротити виробничі витрати у відповідь на тарифи, намагаючись уникнути зростання цін для споживачів.

        Японський автовиробник був виділений Трампом у його промові, в якій він оголосив про «взаємні» тарифи. Він сказав, що Toyota щороку продає в США 1 млн автомобілів іноземного виробництва. Японія була «найгіршим порушником» і «в багатьох випадках друг гірший за ворога з точки зору торгівлі», – сказав президент США.

        Багато японських автовиробників вже мають заводи в США і, на думку аналітиків, можуть бути обережні у формуванні величезних інвестиційних пакетів, враховуючи занепокоєння щодо високих витрат і доступності робочої сили в США.


        Реклама
        Реклама

        ТОП-новини

        Останні новини

        усі новини