2 жовтня в Росії відразу три літаки авіакомпанії “Аерофлот” зламалися за один день.
Про це повідомляє The Moscow Times.
Так, літак Boeing 777 не зміг вилетіти з Пхукета до Москви через пошкодження шасі. Рейс було скасовано. Пасажирів перенаправили на інші рейси.
У російській авіакомпанії переклали відповідальність за цей інцидент на співробітників наземних служб таїландського аеропорту. Нібито співробітники аеропорту Пхукета пошкодили стулку шасі літака під час підготовки до вильоту рейсу.
Однак цього ж дня через поломку іншого літака “Аерофлоту” в Москві застрягли 400 пасажирів, які збиралися до Туреччини. Їх намагалися доправити в Анталью двічі. Перший борт екстрено повернули в аеропорт вильоту через загоряння двигуна.
Другий літак також виявився зламаним: його лагодили 1,5 години, не випускаючи людей із салону, але ці спроби успіхом не увінчалися.
Як підкреслює видання, літаки російських авіакомпаній стали вдвічі частіше ламатися, зокрема в польоті. Із січня до серпня 2023 року було зафіксовано понад 120 таких випадків, тоді як у попередні п’ять років за аналогічний період у середньому відбувалося 55.
Найчастіше у літаків ламаються двигуни (30% випадків) і шасі (25% випадків). Також трапляються проблеми з гальмами, закрилками, системою кондиціонування і лобовим склом (по 3-6% випадків на кожну з перерахованих проблем).
З наявних у російських авіакомпаній на квітень 2022 року 817 іноземних літаків щонайменше 72 (9%) вже пережили щонайменше одну поломку, яку усували несертифіковані сервіси з використанням запчастин невідомого походження. Одним із джерел деталей могла стати “канібалізація” літаків. До січня 2023 року на запчастини виявилося розібрано 25-30% парку.