Новий ін’єкційний препарат для лікування ожиріння від данської фармкомпанії Novo Nordisk може виявитися ефективнішим за нинішніх лідерів ринку. Це підтверджують результати ранньої фази клінічного дослідження, пише Financial Times.
Згідно з оприлюдненими даними, учасники дослідження, які отримували найвищу дозу ін’єкційного препарату амікретину (amycretin), втратили в середньому 24,3% ваги тіла. Для порівняння, у групі плацебо цей показник склав лише 1,1%.
Це більше, ніж середня втрата ваги, яку демонструють препарати, що наразі домінують на ринку: Zepbound від Eli Lilly (22,5%) та Wegovy від самої Novo Nordisk (15%).
Ще одне дослідження, опубліковане у журналі The Lancet, стосується таблетованої форми амікретину. Учасники, які отримували найвищу дозу препарату у вигляді пігулки, втратили в середньому 13,1% маси тіла — проти 1,2% у контрольній групі.
Amікретин є комбінацією семаглутиду (діюча речовина у Wegovy та Ozempic) і амілину — гормону, що підсилює відчуття ситості. Novo Nordisk планує продовжити випробування обох форм — ін’єкційної та пероральної.
Учасники, які приймали амікретин у формі пігулки, не досягли «плато» втрати ваги навіть після 12 тижнів прийому, що вказує на можливість подальшого схуднення при тривалому лікуванні.
Віце-президент із розвитку Novo Nordisk Мартін Ланге заявив, що таблетована версія потенційно може забезпечити такий самий ефект, як і ін’єкційна, якщо пацієнти прийматимуть її довше. «Амікретин має суттєвий потенціал для зниження ваги», — наголосив він.
Аналітики BMO Capital Markets назвали результати препарату «обнадійливими». Novo Nordisk прагне довести, що її дослідницький портфель може конкурувати з пропозиціями Eli Lilly, особливо після провального тестування іншого препарату компанії — CagriSema, що торік спричинив обвал акцій.
Більше даних щодо CagriSema обіцяють оприлюднити в неділю на щорічній конференції Американської діабетичної асоціації.
Акції Novo Nordisk втратили понад 50% вартості за останній рік через побоювання інвесторів, що компанія втрачає перевагу перед препаратами Eli Lilly — Zepbound і Mounjaro. Минулого місяця компанія оголосила, що розпочинає пошуки нового генерального директора замість Ларса Фруергаарда Йоргенсена.
Тим часом, аналітики з оптимізмом оцінюють ще один препарат Lilly — orforglipron. Це таблетка для зниження ваги, яка в ході дослідження 2 фази спричинила втрату 14,7% маси тіла за 36 тижнів. Результати нового випробування на пацієнтах із діабетом у 3 фазі сприяли зростанню акцій компанії на понад 15%.
Novo Nordisk уже подала заявку до FDA на схвалення таблетованої версії Wegovy, яка в тестах забезпечила втрату 16,6% ваги за 64 тижні.
