Экономика

В Верховной Раде зарегистрирован проект бюджета на 2011 год

10 декабря 2010 18:08

В Верховной Раде Украины зарегистрирован проект Закона о Государственном бюджете Украины на 2011 год (№7000).

Кабинет Министров предлагает Верховной Раде принять государственный бюджет на 2011 год с доходами 281,465 млрд гривен и расходами 321,948 млрд гривен.

Согласно документу, доходы общего фонда госбюджета составляют 238,581 млрд гривен, доходы специального фонда - 42,884 млрд гривен.

Расходы общего фонда госбюджета составляют 279,127 млрд гривен, расходы специального фонда - 42,822 млрд гривен.

Предельный дефицит госбюджета-2011 Кабмин предлагает установить на уровне 38,843 млрд гривен, в том числе дефицит общего фонда - 36,844 млрд гривен, специального фонда - 1,999 млрд гривен.

Текст законопроекта (на любителя):

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державний бюджет України на 2011 рік
 
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
Стаття 1. Визначити доходи Державного бюджету України на 2011 рік у сумі 281.464.879,4 тис. гривень, у тому числі доходи загального фонду Державного бюджету України - у сумі 238.581.192,9 тис. гривень та доходи спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 42.883.686,5 тис. гривень, згідно з додатком N 1 до цього Закону.
Затвердити видатки Державного бюджету України на 2011 рік у сумі 321.948.850,3 тис. гривень, у тому числі видатки загального фонду Державного бюджету України - у сумі 279.127.019,8 тис. гривень та видатки спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 42.821.830,5 тис. гривень.
Затвердити на 2011 рік:
повернення кредитів до Державного бюджету України у сумі 9.185.368,9 тис. гривень, у тому числі повернення кредитів до загального фонду Державного бюджету України - у сумі 4.497.499,3 тис. гривень та повернення кредитів до спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 4.687.869,6 тис. гривень;
надання кредитів з Державного бюджету України у сумі 7.544.398 тис. гривень, у тому числі надання кредитів із загального фонду Державного бюджету України - у сумі 796.100,3 тис. гривень та надання кредитів із спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 6.748.297,7 тис. гривень.
Установити граничний розмір дефіциту Державного бюджету України у сумі 38.843.000 тис. гривень, у тому числі граничний розмір дефіциту загального фонду Державного бюджету України - у сумі 36.844.427,9 тис. гривень та граничний розмір дефіциту спеціального фонду Державного бюджету України - у сумі 1.998.572,1 тис. гривень, згідно з додатком N 2 до цього Закону.
Установити оборотний залишок бюджетних коштів на 2011 рік у розмірі до двох відсотків видатків загального фонду Державного бюджету України, визначених цією статтею.
 
II. ДОХОДИ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ
 
Стаття 2. Установити, що до доходів загального фонду Державного бюджету України на 2011 рік належать:
1) податки і збори (обов’язкові платежі), що підлягають зарахуванню до державного бюджету згідно із статтею 29 Бюджетного кодексу України;
2) кошти, що надійшли закордонним дипломатичним установам України в рахунок погашення дебіторської заборгованості, яка виникла у попередні роки;
3) збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності;
4) збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками;
5) плата за подання скарги до органу оскарження відповідно до статті 18 Закону України "Про здійснення державних закупівель";
6) 100 відсотків коштів, отриманих від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації;
7) 50 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на території міста Києва.
 
Стаття 3. Установити, що Національний банк України у 2011 році відповідно до Закону України "Про Національний банк України" перераховує до Державного бюджету України кошти на загальну суму не менш як 9.671.885 тис. гривень.
 
Стаття 4. Установити, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині доходів є:
1) акцизний податок із вироблених в Україні нафтопродуктів і транспортних засобів;
2) акцизний податок із ввезених на територію України нафтопродуктів і транспортних засобів;
3) ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них;
4) 10 відсотків коштів, отриманих за вчинення консульських дій за межами України;
5) платежі, пов'язані з перебуванням Чорноморського флоту Російської Федерації на території України, відповідно до укладеної 28 травня 1997 року Угоди між Урядом України і Урядом Російської Федерації про взаємні розрахунки, пов'язані з поділом Чорноморського флоту та перебуванням Чорноморського флоту Російської Федерації на території України;
6) 50 відсотків виконавчого збору, стягнутого органами державної виконавчої служби;
7) кошти від реалізації надлишкової космічної техніки військового та подвійного призначення, що належить Національному космічному агентству України;
8) кошти від реалізації надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого майна Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів і Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
9) збори на обов'язкове державне пенсійне страхування, що відповідно до закону сплачуються при торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння та при відчуженні легкових автомобілів, з операцій придбавання (купівлі-продажу) нерухомого майна, з користування та надання послуг стільникового рухомого зв'язку (додаткові збори на виплату пенсій) у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
10) 80 відсотків надходжень до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях;
11) 90 відсотків портового (адміністративного) збору;
12) збори за підготовку до державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір, та кошти від продажу контрольних марок;
13) надходження від видачі дозволів на експортно-імпортні операції з наркотичними засобами, психотропними речовинами і прекурсорами;
14) власні надходження бюджетних установ (у тому числі наукових установ Національної академії наук України і галузевих академій наук), які утримуються за рахунок коштів державного бюджету, в тому числі орендна плата за користування військовим майном, майном Національної академії наук України і галузевих академій наук, 50 відсотків орендної плати за користування іншим майном, що належить бюджетним установам, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету;
15) надходження від реалізації матеріальних цінностей державного резерву (крім надходжень, визначених пунктом 36 цієї статті);
16) надходження від реалізації розброньованих матеріальних цінностей мобілізаційного резерву;
17) кошти, отримані від секретаріату ООН, ОБСЄ або іншої регіональної організації за участь українського персоналу органів внутрішніх справ України в миротворчих операціях;
18) надходження до Фонду соціального захисту інвалідів;
19) плата за оформлення посвідчення закордонного українця;
20) кошти від Державного підприємства "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" відповідно до статті 8 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки" та дохід від розміщення цих коштів у цінні папери, що емітуються державою відповідно до статті 9 цього ж Закону України, а також надходження заборгованості по цих коштах за 2007-2009 роки;
21) надходження від енергогенеруючих компаній у рахунок погашення заборгованості перед Державним комітетом України з державного матеріального резерву за поставлене протягом 1997 - 2000 років органічне паливо, але не менше 50.000 тис. гривень;
22) відсотки за користування пільговим довгостроковим державним кредитом, наданим молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла;
23) платежі, що пов'язані з виконанням Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про участь Російської Федерації у розвитку соціально-економічної сфери м. Севастополя та інших населених пунктів, в яких дислокуються військові формування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України;
24) повернення природного газу або надходження коштів в рахунок погашення заборгованості Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" перед Державним комітетом України з державного матеріального резерву за використані матеріальні цінності з державного резерву у сумі не менше 50.000 тис. гривень;
25) надходження від оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах;
26) штрафні санкції за порушення законодавства з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів;
27) плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;
28) кошти від сплати інвалідами часткової вартості автомобілів та кошти від реалізації автомобілів, повернутих інвалідами;
29) кошти, отримані від продажу частин встановленої кількості викидів парникових газів, передбаченого статтею 17 Кіотського протоколу до Рамкової конвенції Організації Об'єднаних Націй про зміну клімату;
30) екологічний податок, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк;
31) надходження в рамках програм допомоги Європейського Союзу;
32) плата за адміністративні послуги;
Плата за надання таких послуг справляється у розмірах та порядку, визначених законодавчими актами України, а в разі, коли це не передбачено законодавчими актами України, - актами Кабінету Міністрів України;
33) збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження;
34) 30 відсотків екологічного податку (крім надходжень, визначених пунктом 30 цієї статті);
35) 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності;
36) надходження від реалізації матеріальних цінностей державного резерву медичного призначення;
37) податок на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо та м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м’ясо-кісткове борошно);
38) кошти від реалізації продуктів утилізації твердого ракетного палива;
39) збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.
 
Стаття 5. Установити, що у 2011 році повернення природного газу або надходження коштів в рахунок погашення заборгованості Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" за використані матеріальні цінності з державного резерву у сумі не менше 50.000 тис. гривень спрямовується у рахунок погашення зобов'язань Державного комітету України з державного матеріального резерву за зберігання запасів державного резерву перед суб'єктами господарювання, які мають заборгованість із розрахунків з Національною акціонерною компанією "Нафтогаз України" та її підприємствами.
Порядок проведення розрахунків відповідно до цієї статті встановлюється Кабінетом Міністрів України.
 
Стаття 6. Установити, що у 2011 році надходження коштів від продажу частин встановленої кількості викидів парникових газів, передбаченого статтею 17 Кіотського протоколу до Рамкової конвенції Організації Об’єднаних Націй про зміну клімату, зараховуються на окремі спеціальні рахунки Державного казначейства України у публічному акціонерному товаристві "Державний експортно-імпортний банк України", які є доступними міжнародним аудиторам, та зберігаються в валюті, а при необхідності зазначені кошти конвертуються у гривню безпосередньо перед використанням.
Національному агентству екологічних інвестицій України у 2011 році залишки коштів, отриманих від продажу частин встановленої кількості викидів парникових газів, передбаченого статтею 17 Кіотського протоколу до Рамкової конвенції Організації Об’єднаних Націй про зміну клімату, спрямувати виключно на державну підтримку заходів, спрямованих на зменшення обсягів викидів (збільшення абсорбції) парникових газів, розвиток міжнародного співробітництва з питань зміни клімату. Установити, що невикористаний залишок коштів, що утворився на рахунках спеціального фонду на кінець року, використовується на покриття відповідних витрат в наступних бюджетних періодах з урахуванням їх цільового призначення.
 
Стаття 7. Податки і збори (обов’язкових платежів), які справлялися до 1 січня 2011 року, але не визначені Податковим кодексом України (крім податків та зборів, які надходили до місцевих бюджетів), включаючи розстрочені та відстрочені суми грошових зобов’язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувались станом на 31 грудня 2010 року та сум донарахованих за актами перевірок по цих податках та зборах (обов’язкових платежах) зараховуються до загального фонду державного бюджету і сплачуються платниками податку або стягуються у порядку встановленому Податковим кодексом України.
Податки і збори (обов’язкових платежів), які справлялися до 1 січня 2011 року, але не визначені Податковим кодексом України та надходили до місцевих бюджетів, включаючи розстрочені та відстрочені суми грошових зобов’язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувались станом на 31 грудня 2010 року та сум донарахованих за актами перевірок по цих податках та зборах (обов’язкових платежах), здійснюється в порядку, який діяв у 2010 році та обліковуються за відповідними кодами бюджетної класифікації доходів загального і спеціального фондів місцевих бюджетів, зараховуються до місцевих бюджетів і сплачуються платниками податку або стягуються у порядку встановленому Податковим кодексом України.
 
III. ДЕРЖАВНИЙ БОРГ ТА ФІНАНСУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ
 
Стаття 8. Установити на 31 грудня 2011 року граничний обсяг державного боргу в сумі 375.643.401,9 тис. гривень.
Установити, що у 2011 році абзац четвертий частини першої статті 16 Бюджетного кодексу України діє з урахуванням таких змін:
"У разі зменшення обсягу коштів із внутрішніх (зовнішніх) джерел фінансування певного типу порівняно з обсягом, визначеним законом про Державний бюджет України збільшується обсяг коштів від зовнішніх (внутрішніх) джерел фінансування іншого типу з відповідним коригуванням граничного обсягу державного боргу".
 
Стаття 9. Установити, що у 2011 році державні гарантії надаються Кабінетом Міністрів України на суму 15.000.000 тис. гривень для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов’язань за запозиченнями суб'єктів господарювання - резидентів України державного сектору економіки за наступними напрямами:
за зобов'язаннями Державної служби автомобільних доріг України (за запозиченнями, зобов'язаннями з оплати введених інвесторами у дію об'єктів та за договорами концесії);
за зобов’язаннями суб’єктів господарювання, об’єкти державної власності яких належать до сфери управління Національного агентства з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів;
за зобов'язаннями Державної іпотечної установи на суму 1.000.000 тис. гривень;
для фінансування інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів розвитку, які мають стратегічне значення та реалізація яких сприятиме розвитку економіки України, в тому числі імпортозамінних і експортоорієнтованих галузей;
для фінансування розвитку житлово-комунального господарства.
Порядок та умови надання державних гарантій встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Державна служба автомобільних доріг України та Національне агентство з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів звільняються від зобов’язання подавати забезпечення виконання зобов’язань перед державою із відшкодування витрат державного бюджету та сплачувати до державного бюджету плату за отримання державних гарантій.
 
Стаття 10. Установити, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині фінансування є:
1) позики, що залучаються державою від міжнародних та іноземних організацій з метою їх подальшого рекредитування або надання трансфертів для впровадження проектів розвитку;
2) невикористаний залишок коштів, джерелом яких були надходження в рамках програм допомоги Європейського Союзу;
3) залишок коштів у сумі 138.614,4 тис. гривень, джерелом формування яких були надходження від Державного підприємства "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" відповідно до статті 7 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки".
 
IV. ВИДАТКИ ТА КРЕДИТУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ
 
Стаття 11. Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів Державного бюджету України на 2011 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами, централізовані заходи і програми в розрізі адміністративно-територіальних одиниць, розподіл видатків в розрізі місцевих та апеляційних судів, згідно з додатками N 3, N 4, N 5 та N 8 до цього Закону.
 
Стаття 12. Видатки, передбачені цим Законом на виконання завдань (проектів) Національної програми інформатизації, в тому числі проектів інформатизації органів виконавчої влади за кодами програмної класифікації видатків державного бюджету: 0301160, 1202070, 2201190 (в частині інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів), 2401030, 2408030, 2408600, 2501140, 2801020, 3001070, 3111080, 3501020, 3501660, 3507600, 5001060, 5501020, 5031030, 6122060, 6151020, 6511020, погоджуються відповідними розпорядниками бюджетних коштів зазначених проектів з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації - центральним органом виконавчої влади, визначеним Кабінетом Міністрів України.
 
Стаття 13. Установити, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині кредитування є:
1) повернення кредитів, наданих з Державного бюджету України індивідуальним сільським забудовникам;
2) повернення кредитів, наданих з Державного бюджету України молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла, і пеня;
3) повернення бюджетних позичок, наданих на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994 - 1997 років;
4) повернення коштів у частині відшкодування вартості сільськогосподарської техніки, переданої суб'єктам господарювання на умовах фінансового лізингу;
5) кошти, що надійдуть у рахунок погашення заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії і наданими для закупівлі сільськогосподарської техніки іноземного виробництва, переданої сільськогосподарським товаровиробникам та іншим суб'єктам господарювання;
6) повернення кредитів, наданих з Державного бюджету України фермерським господарствам;
7) повернення коштів, наданих Міністерству аграрної політики України на формування державного інтервенційного фонду Аграрним фондом, а також для закупівлі матеріально-технічних ресурсів для потреб сільськогосподарських товаровиробників;
8) повернення безвідсоткових бюджетних позик, наданих у 2004 році підприємствам державної форми власності паливно-енергетичного комплексу та у 2005 році підприємствам та організаціям вугільної промисловості на погашення заборгованості із заробітної плати працівникам;
9) повернення кредиту, наданого на реконструкцію гідроелектростанцій;
10) повернення кредитів, наданих у 2007 році з Державного бюджету України на реалізацію інноваційних та інвестиційних проектів у галузях економіки, у першу чергу з впровадження передових енергозберігаючих технологій і технологій з виробництва альтернативних джерел палива;
11) повернення коштів, наданих з Державного бюджету України для кредитування окремих категорій громадян, які відповідно до чинного законодавства мають право на отримання таких кредитів на будівництво (придбання) житла, та науково-педагогічних і педагогічних працівників, і пеня.
 
Стаття 14. Установити, що у 2011 році кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з окремими пунктами статей 4, 10 та 13 цього Закону, спрямовуються відповідно на:
1) розвиток мережі й утримання автомобільних доріг загального користування (за рахунок джерел, визначених пунктами 1, 2, 3 та 27 статті 4 цього Закону);
2) будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг у населених пунктах, що належать до комунальної власності (за рахунок джерел, визначених пунктами 1, 2, 3 та 27 статті 4 цього Закону);
3) будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування (міжміське сполучення) та доріг, задіяних до підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (за рахунок джерел, визначених пунктами 1, 2, 3 та 27 статті 4 цього Закону);
4) погашення зобов'язань за кредитами, отриманими під гарантію Кабінету Міністрів України на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування (за рахунок джерел, визначених пунктами 1, 2, 3 та 27 статті 4 цього Закону);
5) виплати, пов'язані з виконанням консульських функцій дипломатичними представництвами України та функціонуванням консульських установ України за кордоном (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статті 4 цього Закону);
6) погашення державного боргу України перед Російською Федерацією відповідно до укладеної міжурядової угоди (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статті 4 цього Закону);
7) здійснення витрат, пов'язаних з організацією і проведенням виконавчих дій, виплату винагороди державним виконавцям (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статті 4 цього Закону);
8) забезпечення міжнародних зобов'язань України у космічній галузі (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статті 4 цього Закону);
9) потреби Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів і Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до кошторисів, затверджених у встановленому порядку (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статті 4 цього Закону);
10) дотацію Пенсійному фонду України на виплату пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за різними пенсійними програмами (за рахунок джерел, визначених пунктом 9 статті 4 цього Закону);
11) забезпечення діяльності цивільної авіації в Україні та участь України у міжнародних авіаційних організаціях і утримання Державної авіаційної адміністрації (за рахунок джерел, визначених пунктом 10 статті 4 цього Закону);
12) морську і річкову транспортну діяльність та участь України у міжнародних організаціях морського і річкового транспорту, утримання Державної адміністрації морського і річкового транспорту та Головної державної інспекції України з безпеки судноплавства Міністерства транспорту та зв'язку України (за рахунок джерел, визначених пунктом 11 статті 4 цього Закону, крім тих, що надходять від риболовних портів);
13) міжнародну діяльність у галузі рибного господарства (за рахунок джерел, визначених пунктом 11 статті 4 цього Закону, в частині тих, що надходять від риболовних портів);
14) заходи, пов'язані з охороною інтелектуальної власності (за рахунок джерел, визначених пунктом 12 статті 4 цього Закону);
15) здійснення контролю за обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів (за рахунок джерел, визначених пунктом 13 статті 4 цього Закону);
16) заходи, пов'язані з організацією надання послуг, реалізації продукції і виконання робіт бюджетними установами, та інші заходи з утримання цих установ згідно із законодавством (за рахунок джерел, визначених пунктом 14 статті 4 цього Закону);
17) накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного матеріального резерву (за рахунок джерел, визначених пунктами 21 і 36 статті 4 цього Закону, та 80 відсотків джерел, визначених пунктом 15 статті 4 цього Закону);
18) відшкодування підприємствам, установам та організаціям витрат, пов'язаних з обслуговуванням матеріальних цінностей державного резерву (за рахунок джерел, визначених пунктами 16 і 24 статті 4 цього Закону, та 20 відсотків джерел, визначених пунктом 15 статті 4 цього Закону);
19) участь українського персоналу органів внутрішніх справ України у миротворчих операціях та інші потреби органів внутрішніх справ відповідно до кошторису Міністерства внутрішніх справ України (за рахунок джерел, визначених пунктом 17 статті 4 цього Закону);
20) програми і заходи щодо соціального захисту інвалідів, у тому числі на функціонування всеукраїнських, державних, міжрегіональних центрів професійної реабілітації інвалідів і державних центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (за рахунок джерел, визначених пунктом 18 статті 4 цього Закону);
21) заходи, пов'язані з виготовленням та видачею посвідчення закордонного українця (за рахунок джерел, визначених пунктом 19 статті 4 цього Закону);
22) придбання Міністерством палива та енергетики України цінних паперів відповідно до статті 9 Закону України "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки" (за рахунок джерел, визначених пунктом 20 статті 4, пунктом 3 статті 10 та пунктом 10 статті 13 цього Закону);
23) фінансову підтримку Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву (за рахунок джерел, визначених пунктом 22 статті 4 цього Закону);
24) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток соціально-економічної сфери міста Севастополя та інших населених пунктів, в яких дислокуються військові формування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України (за рахунок джерел, визначених пунктом 23 статті 4 цього Закону);
25) інформування учасників судового процесу про хід і результати розгляду справи, а також виготовлення та видачу копій судових рішень (за рахунок джерел, визначених пунктом 25 статті 4 цього Закону);
26) державну підтримку заходів з енергозбереження через механізм здешевлення кредитів (за рахунок джерел, визначених пунктом 26 статті 4 цього Закону);
27) придбання Фондом соціального захисту інвалідів автомобілів для інвалідів та інші заходи щодо соціального захисту інвалідів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (за рахунок джерел, визначених пунктом 28 статті 4 цього Закону);
28) державну підтримку заходів, спрямованих на зменшення обсягів викидів (збільшення абсорбції) парникових газів, в тому числі на утеплення приміщень закладів соціального забезпечення, розвиток міжнародного співробітництва з питань зміни клімату (за рахунок джерел, визначених пунктом 29 статті 4 цього Закону);
29) виконання робіт у сфері поводження з радіоактивними відходами неядерного циклу та ліквідацію радіаційних аварій (за рахунок джерел, визначених пунктом 30 статті 4 цього Закону);
30) будівництво пускового комплексу "Вектор" та експлуатацію його об'єктів (за рахунок джерел, визначених пунктом 30 статті 4 цього Закону);
31) підтримку екологічно безпечного стану у зонах відчуження і безумовного (обов'язкового) відселення (за рахунок джерел, визначених пунктом 30 статті 4 цього Закону);
32) підтримку у безпечному стані енергоблоків та об'єкта "Укриття" Чорнобильської АЕС (за рахунок джерел, визначених пунктом 30 статті 4 цього Закону);
33) заходи щодо підготовки до зняття з експлуатації атомних блоків та поводження з відпрацьованим ядерним паливом та радіоактивними відходами на Чорнобильській АЕС (за рахунок джерел, визначених пунктом 30 статті 4 цього Закону);
34) підтримку впровадження Енергетичної стратегії України на період до 2030 року (за рахунок джерел, визначених пунктом 31 статті 4 та пунктом 2 статті 10 цього Закону);
35) реалізацію програм допомоги Європейського Союзу, що включає заходи щодо: ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження; захисту прав споживачів, стандартизації, метрології, сертифікації, підтвердження відповідності та управління якістю; підтримки реалізації державної екологічної політики; підтримки реалізації державної політики у сфері транспорту; управління державними кордонами (за рахунок джерел, визначених пунктом 31 статті 4 цього Закону). Порядки використання зазначених коштів визначаються Кабінетом Міністрів України для кожної з програм допомоги Європейського Союзу на підставі укладених міжнародних договорів;
36) видатки головних розпорядників коштів державного бюджету, пов'язані з наданням адміністративних послуг (за рахунок джерел, визначених пунктом 32 статті 4 цього Закону);
37) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження (за рахунок джерел, визначених пунктом 33 статті 4 цього Закону);
38) комплексну реалізацію державної екологічної політики, здійснення природоохоронних заходів (за рахунок джерел, визначених пунктами 34 та 35 статті 4 цього Закону);
39) здійснення природоохоронних заходів, направлених на упередження та ліквідацію наслідків, завданих негативними природними явищами (за рахунок джерел, визначених пунктами 34 та 35 статті 4 цього Закону);
40) державну підтримку галузі тваринництва (за рахунок джерел, визначених пунктом 37 статті 4 цього Закону);
41) реалізацію заходів Програми утилізації твердого ракетного палива (за рахунок джерел, визначених пунктом 38 статті 4 цього Закону);
42) закладення і нагляд за молодими садами, виноградниками та ягідниками (за рахунок джерел, визначених пунктом 39 статті 4 цього Закону);
43) державну підтримку розвитку хмелярства (за рахунок джерел, визначених пунктом 39 статті 4 цього Закону);
44) рекредитування або надання трансфертів для впровадження проектів розвитку (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статті 10 цього Закону);
45) державне пільгове кредитування індивідуальних сільських забудовників (за рахунок джерел, визначених пунктом 1 статті 13 цього Закону);
46) збільшення статутного капіталу Державної спеціалізованої фінансової установи "Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву" з подальшим використанням на реалізацію Державної програми забезпечення молоді житлом (за рахунок джерел, визначених пунктом 2 статті 13 цього Закону);
47) заходи, пов'язані з формуванням державного резервного насіннєвого фонду (за рахунок джерел, визначених пунктом 3 статті 13 цього Закону);
48) збільшення статутного фонду Національної акціонерної компанії "Украгролізинг" для закупівлі технічних засобів для агропромислового комплексу з подальшою передачею їх на умовах фінансового лізингу (за рахунок джерел, визначених пунктом 4 статті 13 цього Закону);
49) придбання вітчизняної сільськогосподарської техніки на умовах фінансового лізингу (за рахунок джерел, визначених пунктом 5 статті 13 цього Закону);
50) надання кредитів фермерським господарствам (за рахунок джерел, визначених пунктом 6 статті 13 цього Закону);
51) витрати Аграрного фонду, пов'язані з комплексом заходів із зберігання, перевезення, переробки та експортом об'єктів державного цінового регулювання державного інтервенційного фонду (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статті 13 цього Закону);
52) формування державного інтервенційного фонду Аграрним фондом, а також закупівлі матеріально-технічних ресурсів для потреб сільськогосподарських товаровиробників (за рахунок джерел, визначених пунктом 7 статті 13 цього Закону);
53) реструктуризацію вугільної та торфодобувної промисловості (за рахунок джерел, визначених пунктом 8 статті 13 цього Закону);
54) здійснення природоохоронних заходів з недопущення потрапляння мастила з гідротурбін в річку Дніпро (за рахунок джерел, визначених пунктом 9 статті 13 цього Закону);
55) надання кредитів на будівництво (придбання) житла для науково-педагогічних та педагогічних працівників (за рахунок джерел, визначених пунктом 11 статті 13 цього Закону).
 
V. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ТА МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
 
Стаття 15. Установити, що у 2011 році до доходів загального фонду місцевих бюджетів належать:
1) податки і збори (обов’язкові платежі), що визначені статтями 64-66 та частиною першою статті 69 Бюджетного кодексу України;
2) дотації та субвенції з Державного бюджету України (крім субвенцій, визначених статтею 20 цього Закону);
3) плата за державну реєстрацію (крім реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), що зараховується до бюджетів органів місцевого самоврядування (крім визначених статтями 64 і 66 Бюджетного кодексу України) та не враховується при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів;
4) інші платежі, що підлягають зарахуванню до місцевих бюджетів відповідно до чинного законодавства та не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.
До доходів бюджету міста Києва зараховується 50 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на території міста Києва.
 
Стаття 16. Затвердити на 2011 рік обсяги міжбюджетних трансфертів згідно з додатками N 6 та N 7 до цього Закону.
 
Стаття 17. Затвердити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною" у сумі 283.348,6 тис. гривень. Надати право Кабінету Міністрів України здійснювати протягом 2011 року додатковий розподіл та перерозподіл загальних обсягів зазначеної субвенції між місцевими бюджетами.
 
Стаття 18. Затвердити на 2011 рік нормативи щоденних відрахувань для перерахування дотації вирівнювання з державного бюджету місцевим бюджетам та коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів згідно з додатком N 6 до цього Закону.
 
Стаття 19. Установити, що у 2011 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб 21 відсоток, для дітей – 50 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів – 75 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.
Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї.
Збільшити на 2011 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дитячих дошкільних закладах відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" відповідно до зростання прожиткового мінімуму.
 
Стаття 20. Установити, що джерелами формування спеціального фонду місцевих бюджетів у 2011 році є:
1) надходження до бюджету розвитку місцевих бюджетів, які включають податки і збори (обов’язкові платежі), що визначені частиною першою статті 71 Бюджетного кодексу України;
2) надходження до спеціального фонду місцевих бюджетів, які включають податки і збори (обов’язкові платежі), що визначені частиною другою статті 69 Бюджетного кодексу України;
3) субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів міських (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення), районних у містах Києві і Севастополі та районних у містах рад для здійснення заходів з виконання спільного із Світовим банком проекту "Вдосконалення системи соціальної допомоги";
4) субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток соціально-економічної сфери міста Севастополя та інших населених пунктів, в яких дислокуються військові формування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України;
5) субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження.
 
Стаття 21. Затвердити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у сумі 19.000 тис. гривень.
Дозволити Центральній виборчій комісії за погодженням з Міністерством фінансів України здійснювати розподіл зазначеної субвенції між місцевими бюджетами виходячи з прийнятих рішень щодо проведення відповідних місцевих виборів та обсягу видатків, необхідних на проведення цих виборів.
 
Стаття 22. Місцевим органам влади доходи місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів в першу чергу спрямовувати на реалізацію заходів Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на            2009-2014 роки, інших загальнодержавних програм регіонального розвитку.
 
Стаття 23. Дозволити відповідним місцевим радам приймати рішення щодо здійснення видатків на матеріально-технічне забезпечення органів внутрішніх справ для виконання завдань з охорони громадського порядку, профілактики правопорушень за рахунок вільних залишків бюджетних коштів або перевиконання доходної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату.
 
VI. ОСОБЛИВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
Стаття 24. Установити у 2011 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня - 894 гривні, з 1 квітня – 911 гривень, з 1 жовтня - 934 гривні, з 1 грудня - 953 гривні та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення: 
дітей віком до 6 років: з 1 січня - 816 гривень, з 1 квітня - 832 гривні, з 1 жовтня - 853 гривні, з 1 грудня - 870 гривень; 
дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня - 977 гривень, з 1 квітня – 997 гривень, з 1 жовтня - 1022 гривні, з 1 грудня - 1042 гривні; 
працездатних осіб: з 1 січня - 941 гривня, з 1 квітня - 960 гривень, з 1 жовтня - 985 гривень, з 1 грудня - 1004 гривні; 
осіб, які втратили працездатність: з 1 січня - 750 гривень, з 1 квітня – 764 гривні, з 1 жовтня - 784 гривні, з 1 грудня - 800 гривень. 
 
Стаття 25. Установити на 2011 рік мінімальну заробітну плату:
у місячному розмірі: з 1 січня - 941 гривня, з 1 квітня - 960 гривень, з 1 жовтня - 985 гривень, з 1 грудня - 1004 гривні;
у погодинному розмірі: з 1 січня - 5,66 гривні, з 1 квітня - 5,77 гривні, з 1 жовтня - 5,92 гривні, з 1 грудня - 6,04 гривні.
 
Стаття 26. Установити у 2011 році розміри мінімальної ординарної (звичайної) академічної стипендії для учнів професійно-технічних та студентів вищих навчальних закладів I - IV рівнів акредитації, учнів і студентів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в розмірах, що діяли у грудні 2010 року.
 
Стаття 27. Кошти державних цільових фондів обслуговуються органами Державного казначейства України.
Пенсійному фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України щокварталу подавати Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, Рахунковій палаті, Міністерству фінансів України та Державному казначейству України звіти про виконання кошторисів відповідних фондів у порядку та терміни, встановлені Державним казначейством України.
 
Стаття 28. Національній комісії регулювання електроенергетики України під час формування ціни та проведення розрахунків за електричну енергію, що реалізується енергогенеруючими компаніями, передбачити кошти у сумі не менше 50.000 тис. гривень на витрати, пов'язані з погашенням заборгованості перед Державним комітетом України з державного матеріального резерву за отримане у 1997 - 2000 роках згідно з рішеннями Кабінету Міністрів України органічне паливо.
Енергогенеруючим компаніям забезпечувати перерахування до спеціального фонду Державного бюджету України коштів у рахунок погашення зазначеної заборгованості в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
Стаття 29. Затвердити перелік кредитів (позик) від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних програм (проектів), що залучаються державою із зазначенням кредиторів, загальних обсягів кредитів (позик) та обсягів їх залучення у 2011 році згідно з додатком N 9 до цього Закону.
 
Стаття 30. Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття спрямувати у 2011 році кошти у сумі не менше 360.000 тис. гривень на створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості мешканців вугледобувних регіонів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Установити, що Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття перераховує обласним державним адміністраціям зазначені кошти після погодження з ним Програми на створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості мешканців вугледобувних регіонів.
 
Стаття 31. Кабінету Міністрів України у встановленому ним порядку забезпечити безоплатну передачу квартир, придбаних Державною іпотечною установою відповідно до актів Кабінету Міністрів України, та які знаходяться на її балансі, визначеним в цих актах органам, з відповідним коригуванням статутного капіталу Державної іпотечної установи.
 
Стаття 32. Надати право Кабінету Міністрів України здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики з подальшим придбанням у державну власність в обмін на ці облігації акцій додаткової емісії Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" у межах обсягів, передбачених у затвердженому фінансовому плані цієї компанії.
На обсяги випущених облігацій і придбаних акцій Міністерство фінансів України коригує відповідні показники фінансування, встановлені додатком N 2 до цього Закону, та граничного обсягу державного боргу, встановленого статтею 8 цього Закону.
 
Стаття 33. Надати право Кабінету Міністрів України здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики понад обсяги, встановлені додатком N 2 до цього Закону, в сумі до 5.000.000 тис. гривень з відповідним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного статтею 8 цього Закону, та з наступною передачею коштів Аграрному фонду на умовах кредитування.
На обсяг випущених облігацій внутрішньої державної позики Міністерство фінансів України збільшує відповідні показники фінансування та кредитування державного бюджету, встановлені у додатках N 2 та N 4 до цього Закону.
Випуск зазначених облігацій внутрішньої державної позики, передача запозичених у такий спосіб коштів та їх повернення здійснюються на підставі укладених з Міністерством фінансів України угод відповідно до умов, затверджених Кабінетом Міністрів України.
 
Стаття 34. Установити, що, за рішенням Кабінету Міністрів України, у встановленому ним порядку, можуть придбаватися акції банків, надаватися фінансова допомога відповідно до статті 80 Закону України "Про банки і банківську діяльність", проводитись заходи з приватизації банків, у капіталізації яких взяла участь держава (в тому числі пов’язані з оплатою послуг радників), за рахунок надходження коштів, отриманих від державних запозичень, здійснених понад обсяги, встановлені додатком N 2 до цього Закону, з відповідним коригуванням граничного обсягу державного боргу, визначеного статтею 8 цього Закону.
На обсяг випущених державних облігацій України, суму надходжень від державних запозичень та витрат, передбачених цією статтею, Міністерство фінансів України коригує відповідні показники фінансування, видатків державного бюджету понад обсяги, затверджені у додатках N 2 та N 3 до цього Закону.
 
VII. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2011 року.
2. Додатки N 1 - 9 до цього Закону є його невід'ємною частиною.

ОСНОВНІ ПРОГНОЗНІ МАКРОПОКАЗНИКИ
ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ
 
Під час розроблення показників Державного бюджету України на 2011 рік використовувалися основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2011 рік, схвалені постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2010 № 701, що враховують вжиття заходів щодо нормалізації економічної ситуації у 2010 році, а також проведення структурних економічних реформ базових секторів економіки, податкової реформи, модернізацію інфраструктури, підвищення рівня життя населення в умовах реформування систем освіти, охорони здоров’я, пенсійного страхування та соціального захисту, поліпшення бізнес-клімату створення сприятливих умов для надходження інвестицій.
 
№ п/п
Найменування
2011 рік
1.
Номінальний ВВП, млрд. гривень
1253
2.
ВВП реальний, темп зростання, відсотків
104,5
3.
Індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року), відсотків
108,9
4.
Фонд оплати праці, млрд. гривень
390,8
 
Проект Державного бюджету України на 2011 рік враховує результати розвитку економіки, досягнуті протягом 10 місяців поточного року, положення основних програмних документів Президента України, зокрема Програму економічних реформ, та Уряду України.
За оцінками, реальний ВВП за 9 місяців 2010 р. зріс майже на 5 відсотків. При цьому другий квартал 2010 р. був дефляційним, чого не спостерігалося з 2002 року.
Таким чином, забезпечено зростання економіки та промислового виробництва при уповільненні інфляції, що дає змогу зробити висновок про стабілізацію національної економіки.
Базовими припущеннями прогнозу економічного і соціального розвитку України є стабільність розвитку світової економіки, сприятлива зовнішньоекономічна кон’юнктура, виважена соціальна політика, поліпшення інвестиційного клімату, введення в дію положень Податкового кодексу України, активізація кредитування банківською системою реального сектору економіки, оптимізація тарифної політики.
Вагомим рушієм у забезпеченні економічного розвитку у 2011 році стане активне розширення інвестиційного попиту. Зміцнення та розвиток банківської системи та небанківських фінансових установ, зменшення ризиків кредитування сприятимуть перерозподілу тимчасово вільних коштів в економіці на користь фінансування заходів, спрямованих на оновлення основних фондів. Крім того, поступово відбуватиметься поліпшення ситуації із структурою кредитних портфелів (передбачається зменшення обсягу .
Інвестиційний попит буде підтримуватись і з боку бюджету – здійснюватиметься фінансування заходів Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Поєднання фінансових та інституційних стимулів розвитку економіки стане основним фактором стабільності і виведення України на шлях до сталого і збалансованого зростання, що забезпечить включення довгострокових чинників зростання.
Значний обсяг інвестицій можливо залучити для реалізації визначених Президентом України чотирьох пріоритетних напрямів соціально-економічного та культурного розвитку (національних проектів): “Нова енергія”, “Нова якість життя”, “Нова інфраструктура” та “Олімпійська надія – 2022”.
За оцінками Міжнародного валютного фонду зростання прямих іноземних інвестицій на один відсоток призводить до зростання ВВП на 0,4 відсотка. Тому очікується, що у середньостроковій перспективі лише завдяки реалізації національних проектів розвитку ВВП зросте мінімум на 4,7 відсотка.
На фоні приросту виробництва та в умовах реалізації заходів урядової політики в соціальній сфері прогнозується збільшення заробітної плати у номінальному вимірі становитиме 15,2 відсотка. Фонд оплати праці в економіці збільшиться на 15,3 відсотка та становитиме 390,8 млрд. гривень.
На показники зовнішньої торгівлі у 2011 році вплине подальша лібералізація торгової політики та використання переваг членства України у СОТ шляхом уповільнення антидемпінгових розслідувань і полегшення спірних питань, розширення режиму вільної торгівлі з країнами СНД, сприятлива зовнішньоекономічна кон’юнктура (зростатиме зовнішній попит на товари національного виробництва, помірними темпами збільшуватимуться ціни на світових товарних ринках), активізація інвестиційної діяльності та задоволення потреб інноваційної перебудови базових галузей економіки, що вплине на зростання частки інвестиційного імпорту.
Виведення економіки на траєкторію стабільного зростання у 2011 році завдяки закріпленню досягнутих у 2010 році успіхів із стабілізації економічної ситуації та проведення важливих структурних реформ економіки України забезпечить стабільну ресурсну базу бюджету, що дасть можливість провести податкову реформу та здійснити упорядкування, та ефективність державних витрат.
 
ДОХОДИ БЮДЖЕТУ
Прогноз доходів зведеного бюджетуна 2011 рік становить 360 млрд. гривень (28,7 відсотка ВВП), у тому числі по загальному фонду – 279,6 млрд. гривень  (22,3 відсотка ВВП).
                                                                                            млрд. гривень
Бюджет
Загальний фонд
Спеціальний фонд
Усього
Зведений бюджет
305,8
54,2
360
Державний бюджет
236,1
42,9
279
Місцевий бюджет
69,7
11,3
81
 
Під час розроблення проекту Державного бюджету України на 2011 рік враховано основні завдання бюджетної політики на наступний рік, які спрямовані на забезпечення сприятливих умов для подальшої стабілізації економіки шляхом:
розширення податкової бази завдяки ліквідації адміністративних перешкод розвитку бізнесу;
збереження частки перерозподілу валового внутрішнього продукту через зведений бюджет до рівня 28,7 відсотка (у 2010 році – 29,6 відсотка), з урахуванням внесення змін до актів податкового законодавства та зміни обсягів спеціального фонду бюджету;
перегляду та оптимізації переліку джерел наповнення та відповідних напрямів використання коштів спеціального фонду з метою зменшення його частки у державному бюджеті (крім власних надходжень бюджетних установ). Так, у проекті Державного бюджету України на 2011 рік  передбачено надходженняПДВ,  що сплачується до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо та м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м’ясо-кісткове борошно) із спрямуванням на державну підтримку галузі тваринництва –  2 млрд. гривень;
удосконалення бюджетного законодавства в частині забезпечення розвитку середньострокового бюджетного планування;
підвищення фінансової спроможності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування шляхом закріплення за ними додаткових дохідних джерел;
зменшення диспропорції в ресурсній базі місцевих бюджетів;
створення сприятливих умов для зміцнення ресурсної бази місцевих бюджетів, зокрема відповідно до Бюджетного кодексу у новій редакції під час формування проекту бюджету враховані зміни у спрямуванні доходних джерел між бюджетами на загальну суму 15,4 млрд. гривень, зокрема:
передано із загального фонду державного бюджету до загального фонду місцевих бюджетів – 10,6 млрд. гривень;
передано в межах місцевих бюджетів із загального фонду до бюджету розвитку єдиний податок – 1,8  млрд. гривень;
реалізації податкової реформи шляхом:
поетапного зниження податкового навантаження на платників податків і зборів (обов'язкових платежів);
здійснення заходів, направлених на легалізацію доходів та майна, одержаних з порушенням податкового законодавства;
реформування системи податків і зборів (обов'язкових платежів).
Під час формування проекту Державного бюджету України на 2011 рік  враховано запровадження податкової соціальної пільги у розмірі                        100 відсотка для платника податку, який утримує двоє чи більше дітей віком до 18 років, – у розрахунку на кожну таку дитину, що надасть можливість зменшити податкове навантаження на цих платників податку та посилити їх соціальний захист.
 
ВИДАТКИ ТА НАДАННЯ КРЕДИТІВ
 
Раціональна і виважена фіскальна і боргова політика потребує реального запровадження політики економного і ефективного витрачання бюджетних коштів.
Державний бюджет України на 2011 рік спрямований на реалізацію стратегії переходу від “економіки терпіння” до впевненого економічного розвитку та зростання.
Така стратегія дасть змогу наступного року якісно підвищити ефективність державних видатків і створить можливість для економічного росту та розвитку регіонів.
З урахуванням фінансових ресурсів проекту Державного бюджету України на 2011 рік загальний обсяг видатків та надання кредитів на наступний рік прогнозується у таких сумах:
                                                               (млрд. гривень)
Бюджет
Загальний фонд
Спеціальний фонд
Усього
Зведений бюджет
347,2
60,9
408,1
Державний бюджет
195,2
49,4
244,6
Місцевий бюджет
152
11,5
163,5
 
Під час  планування видаткової частини бюджету враховано потребу у додаткових коштах для:
підвищення соціальних стандартів, зокрема мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму (на індекс інфляції);
виплати державних допомог, у тому числі при народженні дитини;
збільшення обсягу субвенцій на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому зазначені субвенції будуть фінансуватись виключно із загального фонду державного бюджету;
оплати комунальних послуг та енергоносіїв.
Зменшення дефіциту бюджету здійснюється в першу чергу за рахунок здійснення заходів, що спрямовані на стабілізацію бюджетної системи, зокрема:
виваженої політики зростання фонду оплати праці у державному секторі у 2011 році та на середньострокову перспективу;
проведення пенсійної реформи, що дасть можливість скоротити дефіцит Пенсійного фонду;
затвердження збалансованого фінансового плану НАК “Нафтогаз України”;
раціональне планування видатків бюджету з урахуванням проведення структурних реформ в усіх галузях економіки.
Проектом Закону України “Про Державний бюджет України на             2011 рік” передбачено поетапне запровадження нових розмірів мінімальної заробітної плати виходячи з розміру мінімальної заробітної плати грудня 2010 р. та прогнозного індексу споживчих цін на 2011 рік з досягненням її значення з 1 грудня 2011 р. – 1004 гривні на місяць.
Також передбачається встановити мінімальну заробітну плату у погодинному розмірі, який розрахований, виходячи з місячного розміру мінімальної заробітної плати та середньомісячної норми тривалості робочого часу за рік при 40-годинному робочому тижні.
У 2011 році буде забезпечено виконання вимог законодавства щодо встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
В обсягах видатків на оплату праці працівників бюджетної сфери, передбачених у проекті Державного бюджету України на 2011 рік, враховано видатки на:
підвищення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки до 1 грудня 2011 р. – 654 гривні;
встановлення посадових окладів працівникам, у яких вони менші за мінімальну заробітну плату, на рівні мінімальної заробітної плати;
індексацію заробітної плати працівників відповідно до Закону України “Про індексацію грошових доходів населення”.
Видатки на функціонування бюджетної сфери у проекті бюджету передбачені виходячи із зазначених параметрів та враховуючи необхідність здійснення заходів щодо проведення дієвих реформ в усіх галузях економіки та сферах діяльності, спрямованих на економію коштів державного бюджету.
У 2011 році трансферт з державного бюджету Пенсійному фонду зменшується на 6,5 млрд. гривень (з 64,8 млрд. гривень до 58,3 млрд. гривень). При цьому дефіцит Пенсійного фонду зменшується на 8,8 млрд. гривень з 26,6 млрд. гривень (2,46 відсотка ВВП) до                           17,8 млрд. гривень (1,4 відсотка ВВП), що потребуватиме проведення заходів із впровадження пенсійної реформи.
У проекті Державного бюджету України на 2011 рік враховані нові розміри прожиткового мінімуму, які визначено на чинній нормативній базі відповідно до затверджених постановою Кабінету Міністрів наборів продуктів харчування, наборів непродовольчих товарів та наборів послуг для основних соціальних і демографічних груп населення, методики визначення прожиткового мінімуму на одну особу та для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення, що встановлює єдиний порядок розрахунку прожиткового мінімуму на одну особу та для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення в Україні в розрахунку на місяць.
Поквартальне встановлення розміру прожиткового мінімуму сприятиме постійному підвищенню доходів громадян, розмір яких визначається виходячи з розміру прожиткового мінімуму.
З 1 січня 2011 р. вступають в дію зміни до Закону України “Про державну допомогу сім'ям з дітьми” щодо виплати допомоги при народженні дитини. Відповідно до зазначеного Закону допомога нараховується у розмірах прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років, встановлених на день народження дитини,  та надається у сумі, кратній  22 розмірам прожиткового мінімуму – на першу дитину; кратній 45 розмірам прожиткового мінімуму – на другу дитину; кратній 90 розмірам прожиткового мінімуму – на третю і кожну наступну дитину.
При цьому допомоги при народженні дитини збільшуються у 2011 році на першу дитину в середньому на 6 тис. гривень, на другу – на 12,6 тис. гривень, на третю та наступні – на 25,1 тис. гривень.
У проекті Державного бюджету України на 2011 рік на зазначену мету бюджету передбачено додаткові кошти у сумі 1,6 млрд. гривень.
Проектом бюджету передбачено 6,1 млрд. гривень для підготовки  до проведення чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Крім того, здійснення деяких заходів, визначених Державною цільовою програмою, зокрема щодо будівництва доріг, може бути здійснено Державною службою автомобільних доріг та Національним агентством з підготовки до проведення чемпіонату Європи 2012 року з футболу за рахунок кредитів, отриманих під гарантію Кабінету Міністрів України.
Також у 2011 роцідо Дорожнього фонду зараховується 100 відсотків надходжень акцизного збору з вироблених в Україні нафтопродуктів і транспортних засобів, акцизного збору із ввезених на територію України нафтопродуктів і транспортних засобів та ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них.
Таким чином надходження до Дорожнього фонду збільшено з 6,35 млрд. гривень до 13,8 млрд. гривень, з них передбачено 1,5 млрд. гривень на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання вулиць і доріг у населених пунктах, що перебувають у комунальній власності.
У 2011 році передбачається відновлення прямих видатків за рахунок  коштів загального фонду державного бюджету для надання державної підтримки підприємствам АПК, зокрема через механізм здешевлення кредитів планується спрямувати майже 1 млрд. гривень, що на 689,4 млн. гривень  або в 3,4 рази більше ніж у 2009 році, що дасть змогу залучити до 6,5 млрд. гривень кредитних ресурсів.
У 2011 році збережені пільгові режими оподаткування в сільському господарстві, внаслідок чого сукупна підтримка (бюджетна та податкова) розвитку підприємств агропромислового комплексу очікується в загальній сумі 30,5 млрд. гривень, що на 2,6 млрд. гривень, або на 9,3 відсотка більше ніж у  2010 році.
Оскільки дія Закону України від 31.10.2008 № 639-VI “Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” закінчується 1 січня 2011 р. у проекті Державного бюджету України на 2011 рік не передбачається Стабілізаційний фонд. Окремі видатки, які здійснювались за рахунок Стабілізаційного фонду, перенесено до загального фонду державного бюджету.
В умовах обмеження ресурсів бюджету надзвичайно важливим стає якісне підвищення ефективності бюджетних видатків.
Для покращення управління капітальними видатками у проекті Державного бюджету України на 2011 рік пропонується визначити окрему централізовану програму в обсязі 2 млрд. гривень та централізовану субвенцію на соціально-економічний розвиток регіонів в обсязі 2 млрд. гривень. Таким чином, загальна сума централізованих капітальних видатків становитиме 4 млрд. гривень, які будуть розподілені відповідно до підготовлених проектів з урахуванням таких принципів:
пріоритетне спрямування капітальних вкладень на фінансування об'єктів, які забезпечують приріст/підтримання потужностей у 2011-2012 роках або вводяться в експлуатацію у 2011 році;
забезпечення у середньострокову періоді підвищення технічного рівня виробництва, зростання продуктивності праці та отримання конкурентних переваг на світових ринках;
забезпечення підтримки та виконання відповідних регіональних програм.
 
МІЖБЮДЖЕТНІ ВІДНОСИНИ
Бюджетні нововведення передбачають ряд норм, спрямованих на формування прогнозованої бюджетної політики, регіональне економічне зростання, збільшення фінансової самодостатності місцевих бюджетів, удосконалення міжбюджетних відносин.
В основу формування розрахункових показників доходів місцевих бюджетів покладено норми Бюджетного кодексу України у новій редакції та окремі положення Податкового кодексу України.
Загалом нові підходи у бюджетному плануванні передбачають збільшення ресурсної бази місцевих бюджетів на загальну суму 16,2 млрд. гривень, або 14,6 відсотка до розрахунку 2010 року,  що створює ефективну систему управління місцевими фінансами, забезпечує стійке економічне зростання регіонів і гарантує виконання органами місцевої влади своїх зобов’язань.
Розрахунковий обсяг доходів, що враховуються під час визначення обсягів міжбюджетних трансфертів(І кошик), на 2011 рік визначено у сумі 55,6 млрд. гривень, що становить 113,9 відсотка очікуваних показників 2010 року (у співставних умовах) і є меншими росту номінального ВВП (116,7 %), що свідчить про реалістичність прогнозних  показників.
Значно розширено джерела формування доходів місцевих бюджетів усіх рівнів, що не враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів. Такі доходи у 2011 році проти планових показників 2010 року зростуть на 138,4 відсотка і становитимуть 14,2 млрд. гривень.
Слід зазначити, що у розпорядження місцевої влади передаються стабільні бюджетні надходження на виконання самоврядних повноважень у освітніх, культурних, соціальних, економічних та інших сферах.
Збільшено ресурс місцевих бюджетів на виконання власних повноважень в обсязі 739,9 млн. гривень за рахунок віднесення до видатків, що враховуються під час визначення міжбюджетних трансфертів, видатків на фінансування:
позашкільної освіти – 451,3 млн. гривень;
центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів; центрів професійної реабілітації інвалідів – 132,9 млн. гривень ;
центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, соціальні гуртожитки  – 35,8 млн. гривень ;
виплати грошової компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги – 119,9 млн. гривень .
Уперше у Формулі розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами передбачено видатки на розвиток соціально-культурної сфери, які спрямовуватимуться на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, зокрема культурно-мистецькі та освітні програми, програми з розвитку фізичної культури і спорту, програми стосовно дітей, молоді, жінок, сім'ї та програми соціального захисту окремих категорій населення та з охорони здоров’я, заходи з охорони пам'яток архітектури, – 2,7 млрд. гривень.               
Обсяг дотації вирівнювання з державного бюджету місцевим бюджетам становить 43,6 млрд. гривень.
Для місцевих бюджетів, які збалансовані з обсягом коштів, що підлягають передачі до державного бюджету, передбачено додатковий коефіцієнт “альфа”, завдяки чому у розпорядженні органів місцевої влади залишається фінансовий ресурс для вирішення питань розвитку громад в обсязі 0,8 млрд. гривень.
З метою врахування особливостей окремих бюджетів передбачено додаткову дотацію з державного бюджету на вирівнювання фінансової забезпеченості – 0,7 млрд. гривень.
Бюджети розвитку усіх бюджетів місцевого самоврядування поповняться новим реальним джерелом – єдиним податком для суб’єктів малого підприємництва, який становитиме 1,8 млрд. гривень.
Крім того, для місцевих бюджетів передбачено 5,0 млрд. гривень  для соціально-економічного розвитку, що майже в 1,5 рази більше показника 2010 року.
Загальний ресурс для інвестиційного розвитку територій становитиме у 2011 році понад 9,2 млрд. гривень.
 
ВИСНОВКИ
 
Проект Державного бюджету України на 2011 рік спрямований на забезпечення виконання Програми економічних реформ на 2010–2014 роки, створення належних умов для регіонального розвитку та впровадження результатів бюджетної реформи.
В основу проекту Державного бюджету України на 2011 рік покладено виконання Програми економічних реформ Президента України, а також здійснення заходів із відновлення національної економіки та забезпечення належного соціального захисту громадян.
Головна мета бюджетної політики на 2011 рік – вивести країну з кризи, припинити сповзання у боргову яму, в яку нас затягла попередня влада, створити умови для відновлення економіки, сконцентрувати всі можливі ресурси на розвиток держави, і, прискорити економічне зростання на базі якого послідовно підвищувати рівень соціального захисту наших громадян.
Таким чином, прийняття Закону України “Про Державний бюджет України на 2011 рік” є одним із найважливіших питань забезпечення стабілізації соціально-економічної ситуації в країні та створення підґрунтя для переходу наступного року до економіки розвитку.
 
При цьому необхідно зазначити, що у проекті Державного бюджету України на 2011 року враховано максимально можливе збільшення ресурсної частини бюджету виходячи із фінансово-економічної ситуації та змін податкового і бюджетного законодавства.
 
З урахуванням викладеного Кабінет Міністрів України просить розглянути проект Закону України “Про Державний бюджет України на 2011рік” за скороченою процедурою у найкоротший строк, що дасть можливість розпочати затвердження близько 12 тис. місцевих бюджетів та забезпечити своєчасну реалізацію нової державної політики починаючи з 1 січня 2011 року.
 
Додатки: 1. Проект постанови “Про проект Закону України “Про Державний бюджет України на 2011 рік” – на 1 арк.;
2. проект Закону України “Про Державний бюджет України на 2011 рік” з відповідними матеріалами на                __ арк.
 
Прем’єр-міністр України Микола АЗАРОВ


ТОП-новости
Последние новости
все новости
Gambling