Світова прем’єра в боротьбі з російською армією! BILD став першою командою журналістів, якій вдалося побачити безпілотник-камікадзе зі штучним інтелектом HF-1 від німецької високотехнологічної компанії Helsing на Україні в дії, пише військовий оглядач Юліан Рьопке.
BILD зустрівся зі спеціальними підрозділами українських збройних сил у Сумській області, недалеко від кордону з Росією, на цілком секретному об’єкті.

Офіцер спецназу «Ромеро» розповів: «За допомогою цього безпілотника з Німеччини ми можемо атакувати російську логістику далеко за лінією фронту. Нашими цілями є підрозділи ППО, бронетехніка, засоби радіоелектронної боротьби та захищені позиції».
За допомогою німецького безпілотника вже знищено кілька десятків російських важливих цілей. Особливістю безпілотника від південнонімецького виробника Helsing є те, що він оснащений системою виявлення цілей зі штучним інтелектом, що робить його невразливим для російських перешкод.
Офіцер «Ромеро» в захваті: «Ці дрони оснащені додатковою системою наведення, яка допомагає виявити ціль і утримувати її в полі зору до моменту удару. Це корисно, тому що безпілотник все одно зможе дістатися до цілі і вразити її, навіть якщо зв’язок або відеозв’язок із дроном буде втрачено».
Німеччина оплатила Україні загалом 4000 ударних безпілотників Helsing Strike, 1050 з яких уже поставлено. Контракт із Міноборони України також передбачає можливість постачання ще 6000 безпілотників. Однак уряд Німеччини ще не дав зобов’язання щодо їх фінансування.
За словами українських спецпризначенців, БПЛА проходять випробування в країні вже вісім місяців і використовуються з зими.
Оператор безпілотника з позивним «Туз» також розвіює забобони щодо того, що безпілотник менш якісний, оскільки частково зроблений із дерева: «Той факт, що він зроблений із дерева, робить його ще кращим, оскільки цей матеріал невидимий для радіохвиль і дає змогу легше керувати ним на великих відстанях».
Однак є й недоліки. Наприклад, штучний інтелект, запрограмований у Німеччині, поки що працює тільки на останньому кілометрі до цілі. До цього моменту пілот і навігатор безпілотника повинні разом шукати шлях до цілі.
У результаті високотехнологічний безпілотник навряд чи можна буде використовувати під час дощу, сильного вітру і низької хмарності. За словами представника компанії Helsing, тільки в майбутніх версіях дрона з’явиться можливість повного управління за допомогою штучного інтелекту від зльоту до пункту призначення. Наразі над цим ведеться робота.
ЗСУ також занижують офіційну дальність польоту безпілотника. У той час як Helsing говорить про «до 100 км», оператор безпілотника «Дестро» розповідає: «Ми діємо на відстані 45-50 км від цілі, що є нашою оптимальною дальністю». Причина не тільки в погоді, а й у тому, що безпілотник не може летіти прямо до цілі, а змушений облітати російські системи радіоелектронної боротьби.
У компанії Helsing пишаються тим, що після всебічних випробувань безпілотник був швидко схвалений для бойового застосування і зараз вражає безліч цілей. Зрозуміло, він постійно вдосконалюється у співпраці з українськими партнерами.
Helsing уже впровадив важливу пропозицію українців щодо поліпшення: якщо зв’язок із безпілотником зі штучним інтелектом втрачається в польоті, він не розбивається, а залишається в повітрі доти, доки не вилетить із зони російського втручання. Після цього пілот може знову взяти керування на себе і продовжити політ до цілі.
Це ще одна причина, з якої переваги німецького дрона зі штучним інтелектом явно переважують недоліки для української армії. Командир безпілотника «Ромеро» каже BILD: «Нам потрібно більше дронів такого типу і більше команд, які можуть з ними працювати, і, звичайно, ми повинні покращувати якість цих дронів щодня».