КРАІЛ виявила рекламу українських азартних операторів на веб-сайтах країни-агресора

КРАІЛ виявила рекламу українських азартних операторів на веб-сайтах країни-агресора

9 листопада 2023 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення прийняла ряд рішень про внесення ряду російських веб-сервісів до переліку тих, що належать країні-агресору. До цього переліку потрапили IVI, Tvigle, Premier, Start, Filmix, HDrezka та інші веб-сайти. Зокрема й ті, що розповсюджують піратський контент.

У зв’язку з прийняттям відповідних рішень Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей ініціювала ряд перевірок з метою аналізу реклами, яка розповсюджується на сайтах держави-агресора, включених до цього переліку. Таким чином вдалося виявити доволі численну кількість порушень з боку українських операторів азартних ігор, які замовляли розміщення реклами на цих ресурсах.

КРАІЛ вже направила відповідним організаторам азартних ігор запити, щоб з’ясувати підстави таких дій. Адже після внесення сайтів до переліку онлайн-платформ держави-агресора будь-яка реклама на цих майданчиках є порушенням закону.

Також варто нагадати, що 2 жовтня 2023 року введено в дію низку змін в Закон України «Про рекламу», згідно з якими посилюються вимоги щодо можливостей розміщення та розповсюдження рекламних матеріалів грального бізнесу. А КРАІЛ відповідно до оновленого закону має повноваження самостійно застосовувати до порушників фінансові санкції й накладати штрафи у розмірі до 300 мінімальних заробітних плат в Україні, що становить трохи більше 2 млн гривень.

В Комісії вкотре закликали організаторів азартних ігор дуже відповідально підходити до питання розміщення та розповсюдження рекламних матеріалів й уважно вивчати законодавство в цій сфері. Адже для азартного бізнесу діють особливі умови та вимоги, які не стосуються більшості інших сфер.

Також власникам азартного бізнесу варто регулярно ознайомлюватися з рішеннями Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, щоб знати, які веб-сайти потрапляють під заборону та блокування в Україні, й не співпрацювати з ними будь-яким чином. Загалом останнім часом за ініціативою НЦУ в країні регулярно блокують доволі велику кількість веб-ресурсів. Деякі — за зв’язки з росією, деякі — за розповсюдження забороненого чи небажаного контенту, а деякі — з інших причин. Тому рекламодавцям необхідно бути особливо уважними при виборі майданчиків для розміщення реклами й не співпрацювати з тими сервісами, в законності та прозорості яких вони не впевнені. Інакше можна зіткнутися з великими штрафами чи навіть відкликанням ліцензії за серйозні порушення.

Антон Шевченко
Антон Шевченко,
редактор розділу азартних ігор