КРАІЛ карає за рекламу азартних ігор під виглядом спонсорства
КРАІЛ має повноваження щодо контролю у сфері азартних ігор з 3-го жовтня 2023-го року. З того часу було отримано багато скарг щодо рекламування азартних ігор. Наразі комісія займається розглядом 50-ти справ про порушення Закону “Про рекламу”. Комісія активно збирає доказову базу та встановлює винних в порушеннях. Якщо злочин буде доведено, на порушників накладуть штраф, який становить 300 мінімальних зарплат – 2,12 мільйона гривень.
Такий серйозний контроль реклами азартних ігор пояснюється тим, що вона негативно впливає на осіб, схильних до лудоманії (залежності від ігор).
Саме тому санкція поширюється на винних розповсюджувачів, рекламодавців, виробників реклами. Але щоб застосувати санкцію, мало просто дізнатися про факт порушення. Треба зібрати інформацію, яка допоможе його довести.
КРАІЛ займається виявленням порушень самостійно, а також отримує інформацію від свідомих громадян.
Але досить часто підтвердити порушення складно, оскільки рекламування азартних ігор відбувається через спонсорство. Так називається непрямий спосіб рекламування товарів чи послуг. І так само, як пряма реклама, використовується, аби викликати інтерес у споживачів до конкретного товару, послуги. Але не можна займати спонсорством тих товарів чи послуг, реклама яких заборонена законодавством.
А реклама азартних ігор заборонена:
- у відео та аудіо з 6-ї до 23-ї години;
- у будь-яких виданнях, крім присвячених саме азартним іграм;
- у друкованих медіа, крім присвячених азартним іграм;
- на транспорті та в метро;
- на засобах зовнішньої реклами;
- на товарах, призначених для осіб віком до 21-го року;
- у місцях проведення заходів для осіб до 21-го року.
Відповідно, спонсорство азартних ігор є забороненим. Тому наразі КРАІЛ підвищує увагу до такого способа рекламування та робить все, аби порушники були притягнуті до відповідальності.