Народний депутат України від політичної партії «Народний Фронт» та член Комітету з питань правового забезпечення правоохоронної діяльності Ігор Олександрович Котвіцький прозвітував про підсумки роботи під час 8 сесії Верховної Ради України, а також розповів про плани на 9 сесію, яка розпочнеться вже у вересні.
Ігоре Олександровичу, що Вам найбільше запам’яталось під час 8 сесії Верховної Ради?
Передусім те, що робота в Парламенті стала більш динамічною. Це відчули майже всі депутати. Зокрема, врешті Верховною Радою були прийняті життєво важливі для держави Закони «Про національну безпеку», «Про вищий антикорупційний суд» та «Про деокупацію Донбасу».
Яку участь фракція «Народного Фронту» прийняла у цій роботі?
Під час 8-ої сесії Верховної Ради України всього було ухвалено 88 Законів, з яких майже половина (43) була ініційована народними депутатами фракції «Народного Фронту». Фракція «Народного фронту» постійно піднімає та послідовно відстоює питання невизнання анексії Криму, підтримки учасників Революції Гідності, соціальних гарантій військовослужбовців, охорони дитинства тощо.
«Народний Фронт» у Верховній Раді показує стабільно високі результати в порівнянні з іншими фракціями. Зокрема, як підтвердила громадська моніторингова організація Опора, фракція «Народного Фронту» є однією із найбільш дисциплінованих, адже в липні більше за всіх інших була присутня під час голосувань (показник 89%).
Наслідком такої продуктивної роботи стало те, що за даними громадських активістів фракція «Народного фронту» частково виконала 94% передвиборчих обіцянок, що на сьогодні є найбільшим показником у Верховній Раді.
Основною діяльністю кожного депутата є законотворча робота. Які законопроекти Ви ініціювали під час 8 сесії?
Протягом 8 скликання як особисто, так і у складі однодумців мною було розроблено та ініційовано 14 законопроектів.
Основні напрями законотворчої діяльності традиційно було зосереджено на питаннях вдосконалення кримінального та процесуального законодавства, Закону України «Про національну поліцію», а також питань соціального забезпечення, стимулювання економічного розвитку держави та активізації інноваційної діяльності, підтримки обдарованої молоді.
Крім того, протягом 8 сесії мною були подані поправки до другого читання до таких законопроектів: «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти», «Про дипломатичну службу», «Про національну безпеку» та «Про валюту».
Яку Вами було зроблено роботу протягом 8 сесії в комітетах Верховної Ради України?
Я можу сказати, як член Комітету з питань правового забезпечення правоохоронної діяльності, що Комітет протягом поточної сесії працював у надзвичайно продуктивному режимі. Одночасно із розглядом профільних законопроектів, Комітет провів значну системну нормопроектну роботу.
Зокрема, за ініціативи керівництва Комітету були створені чотири робочі підгрупи для напрацювання системних змін до кримінального, адміністративного та процесуального законодавства. Я особисто підтримую такий підхід. На сьогодні вже було проведено більше 30 засідань робочих підгруп. Одним із перших результатів стала підготовка критично важливого законопроекту № 7279-Д «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень», який, до речі, вже був прийнятий в першому читанні та має подолати негативні наслідки «поправок Лозового».
Сподіваюсь, що під час 9-ої сесії напрацювання робочих підгруп вже з’являться у формі проектів законів та переконаний, що в такому порядку вони одноголосно будуть підтримані Комітетом.
Чи розглядались Комітетом під час цієї сесії ініційовані Вами законопроекти?
Маю привід для гордості, адже протягом цієї сесії одразу 2 законопроекти, які я ініціював та підготував з колегами були розглянуті та рекомендовані Комітетом до прийняття за основу.
Це законопроект №6626 «Про внесення змін до Закону України «Про національну поліцію» щодо окремих повноважень поліції» від 22.06.2017 року та проект Закону № 8305 «Про внесення змін до статті 167 Кримінального кодексу України щодо зловживання опікунськими правами» від 19.04.2018 року. Очікую, що зазначені проекти можуть вже цієї осені потрапити на розгляд до сесійної зали.
Як керівники органів державної влади зараз реагують на депутатські запити, адже питання відписок на депутатські запити неодноразово піднімалось багатьма депутатами на пленарних засіданнях?
Мушу визнати, що керівники органів державної влади, коли розглядають депутатські запити, і на сьогодні підходять до цього формально. Більшість відповідей, що надходили протягом 8 сесії на мої депутатські запити з питань будівництва та ремонту доріг, змін до державного бюджету, охорони здоров’я, кібербезпеки, збереження довкілля та відновлення історичних пам’яток не містили ні чітких відповідей, ні розкривали суті порушених питань. Планую найближчим часом ініціювати перед керівництвом фракції питання щодо того, щоб запросити керівників окремих органів державної влади на одне із найближчих засідань Верховної Ради під час години запитань до Уряду.
Як Ви оцінюєте проведену протягом сесії роботу з виборцями?
На сьогодні, моя приймальня по місту Харків та Харківській області працює у звичайному режимі. За поточну сесію було проведено 29 особистих прийомів громадян, які відвідали понад 150 чоловік. Крім того, на мою адресу надійшло 152 письмових та електронних звернень громадян, за якими було підготовлено 34 депутатських звернення та 11 депутатських запитів в рамках Закону України «Про статус народних депутатів». Як показує практика, на сьогодні громадян найбільше хвилюють саме економічні та гуманітарні питання, тому й надалі буду зосереджуватися на їх вирішенні.